اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش آبیک اعلام کرد

هدایت نیمی از دانش‌آموزان آبیکی به سمت رشته‌های فنی

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک گفت: 52 درصد از دانش‌آموزان شهرستان آبیک به سمت رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش هدایت شده‌اند.

هدایت نیمی از دانش‌آموزان آبیکی به سمت رشته‌های فنی

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، احمد نوروزی در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان آبیک که در سالن جلسات این اداره برگزار شد، اظهار داشت: طرح هجرت با توجه به غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان، کمک به آموزش و پرورش و خانواده‌ها تأثیر بسزایی داشته و مطلوب است که امسال هم استمرار داشته باشد گرچه تاکنون برای اجرای این طرح اعتباری ابلاغ نشده است.

وی اضافه کرد: طرح هجرت علاوه بر اینکه طرح بسیار خوبی است، امری مفید و پسندیده است چراکه در ارتقای سطح آگاهی، فرهنگی، تربیتی و اخلاقی و معنوی دانش‌آموزان نقش محوری دارد.

این مسئول بیان کرد: اگر طرح هجرت استمرار داشته باشد به نتایج مطلوب و مؤثری در بین دانش‌آموزان دست خواهیم یافت.

52 درصد دانش‌آموزان آبیک به رشته‌های فنی هدایت شده‌اند

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک گفت: 52 درصد از دانش‌آموزان شهرستان آبیک به سمت رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش هدایت شده‌اند که در نظر داریم این درصد را افزایش دهیم.

نوروزی افزود: برای آشنایی خانواده‌ها و دانش‌آموزان با رشته‌های فنی و حرفه‌ای و نیز کار و دانش جلساتی با مشاوران، صاحبان مشاغل و حرفه‌های مختلف برگزار شده و دانش‌آموزان از هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش نیز بازدید داشته‌اند.

وی افزود: شهرستان آبیک از نظر جذب دانش‌آموزان به رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش در مقایسه با میانگین استانی و کشوری رتبه برتر را دارد.

تجهیز هنرستان‌های آبیک ضروری است

نوروزی، توسعه و تجهیز امکانات و تجهیزات برای هنرستان‌های شهرستان آبیک را ضروری دانست و تصریح کرد: گرچه سال گذشته قول‌هایی از مسئولان اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین برای تحقق این امر داده شد ولی به دلیل عدم تخصیص اعتبار، تاکنون این امر تحقق نیافته است که امیدواریم سال آینده این مشکل رفع شده و این مهم تحقق یابد.

وی با ذکر اینکه در مهر ماه امسال 20 درصد از مدارس باید به سمت نظام جدید آموزشی هدایت شوند تصریح کرد: معلمان باید با توجیه اولیای دانش‌آموزان در راستای اجرایی شدن سیاست‌های سند تحول بنیادین گام برداشته و رضایت والدین را در جابجایی مدارس دانش‌آموزان جلب کنند تا در سال تحصیلی جدید دچار مشکل نشویم.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در شورای عالی مدارس تنها سه زنگ مهر و مقاومت در اول مهر، زنگ 13 آبان در روز دانش‌آموز و زنگ انقلاب در 12 بهمن ماه در مدارس نواخته می‌شود، مطلوب است که اداراتی که در مناسبت‌های مختلف در مدارس برنامه برگزار می‌کنند، در قالب برنامه و مراسم، برنامه‌هایشان را در مدارس اجرا کنند و دیگر زنگ نواخته نشود.

غنی‌سازی اوقات فراغت با انگیزه توأم باشد

نوروزی با بیان اینکه غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان باید با ایجاد انگیزه برای آنان توأم باشد افزود: با توجه به اینکه اوقات فراغت دانش‌آموزان در فصل تابستان دو برابر می‌شود لازم است که غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان به گونه‌ای باشد که دانش‌آموزان را در مسیر رشد، تعالی و هدایت قرار دهد.

وی افزود: بسیاری از اکتشافات، ابتکارات و اختراعات در اوقات فراغت دانشمندان رخ داده است.

این مسئول بر داشتن حساسیت لازم از سوی والدین و مسئولان در زمینه غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان تاکید کرد و گفت: همه دستگاه‌های اجرایی باید در اجرای برنامه‌های اوقات فراغت همسو، منسجم و یکپارچه شوند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک تصریح کرد: هرچه داریم از انقلاب، ارزش‌های نظام و امام راحل و شهدا داریم گرچه خرداد ماه فصل امتحانات دانش‌آموزان است ولی حضور دانش‌آموزان در مراسم ارتحال امام راحل و سوم خرداد را فراهم می‌کنیم تا شناخت دانش‌آموزان نسبت به آرمان‌های امام راحل و نظام افزایش یافته و در وجودشان تعمیق یابد.

نوروزی خاطرنشان کرد: معتقد هستیم که حضور در انتخابات باید پرشور و با نشاط باشد.

وی اضافه کرد: در کارگاه‌های آموزش خانواده در مدارس، علاوه بر مسائل تربیتی، اعتقادی، اخلاقی، مسائل سیاسی به ویژه شرکت در انتخابات نیز به والدین دانش‌آموزان توصیه و سفارش می‌شود.

نوروزی با اشاره به برگزاری جشن شکرگزاری روخوانی قرآن کریم در بین دانش‌آموزان مقطع سوم ابتدایی اذعان داشت: فراگیری روخوانی قرآن کریم یک نعمتی است که جای شکرگزاری هم دارد.

انتهای پیام/77006/و30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول