به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، فرشید قاسمی در نخستین همایش تولید محتوای الکترونیکی دانشآموزان و فرهنگیان شمال فارس که در مرودشت برگزار شد، اظهار داشت: محتوای الکترونیکی باید دانشآموزان را به سوی خلاقیت و حل مسئله سوق داده، آنان را درگیر و فعال کند و در تولید این محتوا نباید نقش معلم کمرنگ شود.
وی افزود: محتوی الکترونیکی زمانی کارایی، اثربخشی و ماندگاری دارد که چگونه و چرایی را در ذهن دانشآموزان به وجود آورد.
معاون پژوهشی اداره کل آموزش و پرورش فارس خطاب به فرهنگیان و دانش آموزان تصریح کرد: در تولید یک محتوای الکترونیکی خوب باید به چارچوب یادگیری، عمق یادگیری، انگیزه یادگیری و ساحتهای مختلف تعلیم و تربیت توجه ویژه داشت.
قاسمی هدف از برگزاری همایشهای تولید محتوای الکترونیک، در آموزش و پرورش را بهرهگیری از فناوری اطلاعات و ارتباطات در فرایند یاددهی و یادگیری در راستای اهداف تحول بنیادین آموزش و پرورش عنوان کرد.
این مسئول با اشاره به اینکه در حال گذر از آموزش سنتی به آموزش مدرن هستیم، ابراز داشت: تمام تلاش آموزش و پرورش بر توسعه مدارس هوشمند و هوشمندسازی مدارس معطوف شده است.
دبیر نخستین همایش تولید محتوای الکترونیکی شهرهای شمال فارس نیز در این زمینه گفت: همایش در چهار محور تولید نرمافزارهای پرورشی، قرآنی، تربیتی و اجرایی در حوزه آموزش و پرورش، تولید درسافزارهای آموزشی متناسب با موضوعات کتب درسی، تولید نرمافزارهای آموزشی برای دانشآموزان با نیازهای ویژه و تولید نرمافزارهای سرگرمی با اهداف آموزشی برگزار میشود.
گودرز مهرابی فراهم کردن زمینه تبادل تجربیات و توسعه و تعمیق تولید محتوای الکترونیکی در آموزش و پرورش را از اهداف این همایش برشمرد و اذعان داشت: توسعه و تعمیق روحیه پژوهش و نوآوری و گسترش زمینه ایجاد جهش علمی و جنبش نرمافزاری نیز از دیگر اهداف این همایش است.
انتهای پیام/2448/ن/ض1002