اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

معاون سازمان توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس خبر داد

احداث 110 هزار مدرسه در کشور پس از پیروزی انقلاب

معاون سازمان توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس گفت: 110 هزار مدرسه بعد از به پیروزی رسیدن انقلاب اسلامی در مناطق مختلف کشور احداث شد.

احداث 110 هزار مدرسه در کشور پس از پیروزی انقلاب

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه محمدباقر مسلمی صبح امروز در حاشیه جشنواره امتنان از خیران مدرسه‌ساز در گفت‌و‌گو با فارس، اظهار داشت: بعد از به پیروزی رسیدن انقلاب شکوهمند اسلامی تعداد قابل توجهی مدرسه در مناطق مختلف کشور با سرانه 120 متر مربع احداث شده است در حالی که قبل از انقلاب در طول سال‌های متمادی فقط 55 هزار مدرسه احداث شد.

وی افزود: در طول 34 سال گذشته عملکرد قابل قبولی در این زمینه ارائه شده است حال آنکه در طول هشت سال دفاع مقدس امکان انجام دادن عملیات عمرانی و ساخت و ساز وجود نداشت لیکن امیدوار هستیم خیران و انسان‌های خداجو بیش از پیش در این وادی گام برداشته و برای توسعه علمی کشورمان همت کنند.

معاون سازمان توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس وجود معلم، متعلم و فضای فیزیکی کافی را از جمله عوامل موثر در توسعه دانش دانست و افزود: خوشبختانه از حیث معلم مشکل و کمبود وجود ندارد به طوری که اشخاص توانمند و متعهدی در مدارس مشغول تدریس هستند.

وی گفت: در کشور ما دانش آموزان باهوش و فعال زیادی وجود دارد به طوری که هر موقع به المپیادهای علمی بین‌المللی اعزام می‌شوند با سربلندی به کشورمان برمی‌گردند ولی در زمان حکومت ستم‌شاهی به دانش‌آموزان اجازه شرکت در مسابقات و رقابت‌های جهانی داده نمی‌شد.

مسلمی تنها حلقه مفقوده در این زمینه را فضای فیزیکی برای تعلیم و تعلم دانست و اظهار داشت: با وجودی که خیران مدرسه‌ساز و مسئولان برای پر کردن شکاف موجود به طور مستمر تلاش می‌کنند ولی همچنان در این زمینه کمبودهای اساسی دیده می‌شود که امیدوار هستیم با  شکل‌گیری همت ملی در این راستا توفیق‌های لازم کسب شود.

انتهای پیام/61002/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول