اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار قروه خبر داد

ثبت‌نام 397 داوطلب برای عضویت در شوراهای قروه

فرماندار قروه گفت: از آغاز ثبت‌نام داوطلبان عضویت در شورای اسلامی شهر و روستا تاکنون 397 نفر در این شهرستان ثبت‌نام کرده‌اند.

ثبت‌نام 397 داوطلب برای عضویت در شوراهای قروه

محمدرسول شیخی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قروه اظهار کرد: از این تعداد 344 داوطلب در روستاها ثبت‌نام کرده‌اند و برای نخستین بار یک داوطلب زن در یکی از روستاهای شهرستان داوطلب عضویت در شورای اسلامی روستا شده است.

فرماندار قروه با بیان اینکه از 53 داوطلب عضویت در شورای اسلامی شهرهای قروه، دزج، دلبران و سریش‌آباد 8 نفر زن هستند، تصریح کرد: شهر قروه با 41 داوطلب در میان شهرهای این شهرستان رکورددار است.

وی افزود: دارابودن سواد خواندن و نوشتن برای شورای روستاهای تا 200 خانوار و داشتن مدرک دیپلم برای شورای روستاهای بالای 200 خانوار، حداقل مدرک فوق‌دیپلم یا معادل آن برای شورای شهرهای تا 20 هزار نفر جمعیت و حداقل مدرک لیسانس یا معادل آن برای شورای شهرهای بالای 20 هزار نفر جمعیت الزامی است.

شیخی‌زاده تاکید کرد: مهلت ثبت‌نام از داوطلبان عضویت در چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا ساعت 24 یک‌شنبه یکم اردیبهشت‌ماه به پایان می‌رسد.

وی با بیان اینکه 117 روستای این شهرستان واجد شرایط برگزاری انتخابات شورای اسلامی روستا هستند، لزوم مشارکت و همراهی مردم و داوطلبان در این زمینه را یادآور شد و افزود: در حال حاضر 105 روستای شهرستان دارای شورای اسلامی روستاست که در چهارمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا باید تلاش شود تا تمامی روستاهای واجد شرایط از این نهاد اجتماعی برخوردار شوند.

فرماندار قروه در پایان بر لزوم حضور گسترده مردم در انتخابات تاکید کرد و گفت: انتخابات مظهر اقتدار مردم و نظام جمهوری اسلامی است و حضور گسترده مردم در انتخابات، پایگاه مردمی این نظام اسلامی را نشان می‏دهد.

انتهای پیام/79009/ز30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول