اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

آیین‌نامه نقل و انتقالات تغییر می‌کند/ قراردادهای دست‌نویس هم معتبر است

تاج: کمیته انضباطی درباره شهرداری تبریز تصمیم می‌گیرد/ با کی‌روش محکم صحبت کردیم

سرپرست سازمان لیگ فدراسیون فوتبال گفت: کمیته انضباطی درباره اینکه آیا شهرداری تبریز تبانی کرده است تصمیم می‌گیرد.

تاج: کمیته انضباطی درباره شهرداری تبریز تصمیم می‌گیرد/ با کی‌روش محکم صحبت کردیم

به گزارش خبرگزاری فارس، مهدی تاج با حضور در برنامه ورزش و مردم درباره جلسه با کی‌روش سرمربی تیم فوتبال گفت: باید برنامه‌ای سالانه برای لیگ برتر و دسته اول ارائه دهیم. AFC و FIFA هم تاکید دارند که لیگ دسته اول هم مانند لیگ برتر برگزار شود و تیم‌ها تمام شرایط را داشته باشد.

وی ادامه داد: با کی‌روش محکم و جدی صحبت کردیم؛ وی هم برنامه سال آتی تیم ملی را ارائه داد. برای روزهای فیفا هم 4 تا 5 روز در نظر گرفته‌ایم. برای لیگ دسته اول در این زمینه مشکلی نداریم. چون سهم کمی در تیم ملی دارند.

تاج افزود: برای برگزاری لیگ برتر حتما باید با برنامه تیم ملی و جام باشگاه‌های آسیا هماهنگ باشیم. کی‌روش برنامه‌اش را ارائه داد و سه حالت برای تیم ملی در نظر گرفته شده است: 1- صعود مستقیم به جام جهانی که به گفته وی اگر بتوانیم قطر را ببریم شرایط هموار می‌شود. کی‌روش تقویم فیفا را ملاک عمل قرار داده است و روزهای فیفا برای بازی‌های دوستانه در صورت صعود مستقیم به جام جهانی در نظر گرفته شده است.

سرپرست سازمان لیگ گفت: 2- صعود از راه پلی‌آف به جام جهانی که برنامه ما را سنگین می‌کند. استرالیا، اردن یا امارات حریفان احتمالی ما در این مرحله هستند که دو دیدار در روزهای 14 و 20 شهریور باید برگزار کنیم. اگر از این مرحله صعود کنیم باید با یکی از تیم‌های پاراگوئه، شیلی، اوروگوئه یا ونزوئلا دیدار کنیم که این مسابقات در روزهای 24 و 29 آبان برگزار می‌شود.

تاج ادامه داد: در این میان کی‌روش دو دیدار دوستانه با اسپانیا و پرتغال را پیش‌بینی کرده است که خودش نیازمند برگزاری اردو است. البته هنوز سازمان لیگ این موضوع را نپذیرفته است. معتقدم اگر اردوهای کمتر و زمان‌های کمتری برای تیم ملی در نظر می‌گرفتیم لیگ طولانی نمی‌شد.

سرپرست سازمان لیگ گفت: گزینه سوم، حذف و عدم صعود ما به جام جهانی است که کی‌روش روزهای فیفا را برای دیدارهای دوستانه پیش‌بینی کرده است. فارغ از اینکه وی باشد یا نه برنامه‌ریزی را برای لیگ در تیم ملی انجام می‌دهیم. کی‌روش فکر نمی‌کرد بتوانیم لیگ را 20 اردیبهشت تمام کنیم. اگر این کار را نمی‌کردیم نه لیگ به پایان می‌رسید نه برنامه‌های تیم ملی اجرایی می‌شد.

تاج با اشاره به زمان آغاز فصل آینده لیگ برتر فوتبال گفت: امیدواریم لیگ را از 20 تیر ماه آغاز کنیم البته امیدوار بودیم که در ماه مبارک رمضان لیگ را برگزار نکنیم اما به علت فشردگی برنامه از سوم ماه رمضان لیگ آغاز می‌شود.

وی درباره تعیین میزبان و زمان برگزاری جام حذفی گفت: پیش‌بینی ما این بود که جام حذفی را طبق برنامه برگزار کنیم اما برخی اعتقاد داشتند فینال بعد از پایان لیگ و مقدماتی جام جهانی برگزار شود اما آئین‌نامه اجازه این کار را نمی‌داد. سپاهانی‌ها هم روی بازی 30 فروردین ایراد داشتند که دلیل آن را اعلام کردیم.

تاج افزود:‌ پیشنهاد سپاهان برگزاری لیگ در روز 30 فروردین بود، اما با توضیحاتی که دادیم قانع شدند. پیشنهاد شد جام حذفی 15 اردیبهشت به صورت همزمان با بازی‌های لیگ برگزار شود و پیشنهاد من برگزاری دیدار در شهر بیطرف بود اما سپاهانی‌ها اصرار داشتند میزبان با قرعه‌کشی مشخص شود.

وی تصریح کرد: قبل از قرعه‌کشی شرایط‌مان را به تیم‌ها اعلام کردیم که هر شهری میزبان شد تعداد تماشاگران برابر باشد و اگر تهران میزبان شد و سپاهانی‌ها نتوانستند 50 درصد سهمیه‌شان را پر کنند به پرسپولیسی‌ها تعلق گیرد.

سرپرست سازمان لیگ درباره انتخاب این سازمان گفت: قبلا سازمان لیگ برتر فعالیت می‌کرد اما حالا با توجه به اضافه شدن لیگ بانوان و لیگ دسته اول به سازمان لیگ فوتبال تغییر پیدا کرده است. 15 نفری که حضور دارند 5 نفر را به مدت دو سال به عنوان اعضای هیئت رئیسه انتخاب می‌کنند.

تاج در مورد اینکه سرانجام لیگ برتر فوتبال در سال آینده با 16 یا 18 تیم برگزار می‌شود،‌گفت: برنامه یک ساله ما برای 16 تیم تدوین شده است. ملاک عمل برای ما این است و در هیئت رئیسه هم به این موضوع تاکید شد.

وی با اشاره به آئین‌نامه جدید برای فصل نقل و انتقالات گفت:‌ آئین‌نامه نقل و انتقالات تغییر می‌کند. بازیکنان امید و جوانان و سهمیه تیم‌ها به زودی اعلام خواهد شد. با بررسی‌هایی انجام دادیم به این نتیجه رسیدیم که 12 درصد از بازیکنان امسال به هیچ عنوان در فهرست 18 نفره تیم‌ها قرار نگرفتند. 25 درصد تنها چند دقیقه بازی کردند و تنها 7 درصد در این 30 هفته بازی کرده‌اند. این موضوع نشان می‌دهد که تیم‌ها بازیکنانی را جذب کرده‌اند که قابل استفاده نبوده‌اند.

تاج درباره اینکه گفته می‌شود امکان حذف تیم شهرداری تبریز که به تازگی به لیگ برتر صعود کرده است، به علت تبانی وجود دارد، گفت: کمیته انضباطی باید درباره این موضوع نظر بدهد.

وی با بیان اینکه امسال در فوتبال سقف قرارداد نداریم اما تعیین بودجه را برای باشگاه‌ها در نظر گرفته‌ایم،‌ گفت: مدارک باشگاه‌ها را خواسته‌ایم ارائه طرح تجاری، فهرست بازیکنان حرفه‌ای، چارت سازمان باشگاه، اساسنامه و تراز مالی از باشگاه‌ها خواسته شده است چون اگر موجود نباشد AFC ورود می‌کند و ما تا 9 تیر ماه هم بیشتر فرصت نداریم.

تاج افزود: اگر بر کیفی‌سازی لیگ تاکید داریم به خاطر موفقیت تیم‌هایمان در لیگ باشگاه‌های آسیاست. عرب‌ها بازیکنانی را به خدمت گرفته‌اند که به اندازه بودجه چند باشگاه ماست.

سرپرست سازمان لیگ گفت: فیفا تاکید کرده است هر نوع قراردادی قرارداد است حتی اگر به صورت دستنویس در 2 برگه کاغذ هم باشد برای ما قابل قبول است. در نیم فصل هم مشخص می‌شود که تیم‌ها چند بازیکن می‌توانند به خدمت بگیرند. آئین‌نامه نقل و انتقال جامعی نوشته شده و به زودی به باشگاه ارائه خواهد شد.

انتهای پیام/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول