اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

بان‌کی‌مون: مطمئنم می‌توان راه‌حلی سیاسی برای بحران سوریه پیدا کرد

دبیر کل سازمان ملل گفت هرچند که چشم‌انداز تحولات سوریه تیره است، اما قطعا می‌توان راه‌حلی سیاسی برای آن یافت و به خون‌ریزی پایان داد.

بان‌کی‌مون: مطمئنم می‌توان راه‌حلی سیاسی برای بحران سوریه پیدا کرد

به گزارش خبرگزاری فارس، دبیر کل سازمان ملل می‌گوید با وجود وخامت اوضاع در سوریه، اطمینان دارد این بحران می‌تواند با راهکاری سیاسی پایان یابد.

«بان‌کی‌مون» که عصر روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد، با بیان اینکه اوضاع در سوریه هر روز در حال بدتر شدن است، گفت: ممکن است چشم‌انداز تیره به نظر برسد، اما اطمینان دارم که یافتن راه‌حلی سیاسی امکان‌پذیر است. این تنها راه پایان دادن به خون‌ریزی‌ها و رسیدن به سوریه‌ای دموکراتیک و جدید است.

وی گفت قصد دارد امشب در همین رابطه با «اخضر ابراهیمی» نماینده سازمان ملل و اتحادیه عرب در امور سوریه دیدار و گفت‌وگو کند.

گفته می‌شود ابراهیمی قصد دارد در اعتراض به واگذاری کرسی سوریه در اتحادیه عرب به مخالفان، از نمایندگی این اتحادیه کنار رود و تنها نماینده سازمان ملل در سوریه باشد.

«بان‌کی‌مون» در نشست خبری امشب به موضوع سلاح شیمیایی در سوریه هم پرداخت و از دولت این کشور خواست اجازه بازرسی کمیته حقیقت‌یاب از تمام نقاط سوریه داده شود. ماه گذشته مخالفان دولت سوریه حمله‌ای شیمیایی در اطراف شهر حلب انجام دادند. دولت سوریه از سازمان ملل خواست این موضوع را مورد تحقیق قرار دهد، اما سازمان ملل این موضوع را بهانه‌ای برای حضور بازرسان در تمام کشور قرار داده است.

دبیر کل سازمان ملل در خصوص تحولات شبه‌جزیره هم به کره شمالی هشدار داد و گفت تهدیدات این کشور تبعات بین‌المللی برای پیونگ‌یانگ دارد. وی افزود کره شمالی به عنوان یک کشور دارند سلاح اتمی به رسمیت شناخته نخواهد شد. وی به دولت کره توصیه کرد به پای میز مذاکره بازگردند و در رفتارهای خود تجدید نظر کند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول