اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان:

85 درصد اقتصاد کشور دولتی و یا شبه دولتی است

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان گفت: 85 درصد اقتصاد کشور دولتی و یا شبه دولتی است.

85 درصد اقتصاد کشور دولتی و یا شبه دولتی است

غلامحسین جمیلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان وظیفه خود می‌داند به دور از فعالیت‌های جناحی شور و شوق انتخابات را بالا برد.

وی با اشاره به اینکه اتاق بازرگانی به عنوان یک باشگاه سیاسی مطرح نیست، خاطرنشان کرد: بر خود لازم می‌دانیم که برای گرم کردن انتخابات و تشویق مردم برای حضور گسترده تلاش کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه برخی از تصمیم‌گیری‌ها، آیین‌نامه‌ها و بخش‌نامه‌هایی که عجولانه صادر می‌شود واحدهای اقتصادی را به چالش کشانده است، اضافه کرد: این تصمیم‌گیری‌ها برخی از واحدها را اذیت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه انتظار داریم نسبت به برطرف شدن مشکلات واحدهای تولیدی و بنگاه‌های اقتصادی اقدام شود، تصریح کرد: هر کالای صادراتی که نقش درآمدزایی برای کشور دارد به عنوان سنبل و نشانه در بازارهای هدف ارائه می‌شود.

جمیلی ادامه داد: نباید با وضع قوانینی محدودیت‌هایی را برای واحدهای اقتصادی ایجاد کنیم.

*85 درصد اقتصاد کشور دولتی و یا شبه دولتی است

وی با تاکید بر اینکه 85 درصد از اقتصاد کشور دولتی و یا شبه دولتی است، یادآور شد: این در حالی است که بخش خصوصی که صادرات می‌کند، سیستم بانکی نرخ ارز آن را تحویل می‌گیرد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه یک تولیدکننده یا صادرکننده برای اینکه به بازار هدفی در کشورهای خارجی دست یابد، متحمل زحماتی می‌شود، اضافه کرد: تعیین محدودیت‌ها سبب از دست رفتن بازارهای هدف این واحدهای اقتصادی می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه تولیدکننده و صادرکننده به سختی می‌تواند بازارهای از دست رفته را دوباره به دست آورد، خاطرنشان شد: حمایت از سرمایه و سرمایه‌گذار وضعیت اقتصادی را بهتر می‌کند.

*حمایت از سرمایه‌گذار مهم است

جمیلی با اشاره به اینکه اصلاح قوانین در حوزه اقتصادی برای تشویق سرمایه‌گذاران از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، اضافه کرد: امروز مشکلات موجود در سیستم‌های بانکی از مهم‌ترین مشکلات به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه تولید ثروت و فرهنگ پذیرش آن، از اهمیت زیادی برخوردار است، اذعان داشت: تولید مهم‌ترین چیزی است که امروز کشور به آن نیاز دارد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان با تاکید بر اینکه افزایش نرخ ارز نتیجه‌ای جز افزایش معوقات بانکی و مشکلاتی برای واحدهای اقتصادی ندارد، افزود: متاسفانه سوء استفاده از کارت‌های بازرگانی تبدیل به معضل می‌شود.

انتهای پیام/73006/ط30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول