اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

ابو‌شریف در گفت‌وگو با فارس:

رژیم صهیونیستی مجری طرح‌های استعماری آمریکا در منطقه است

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران، از رژیم صهیونیستی به عنوان مجری طرح‌های استعماری و استبدادی آمریکا در خاورمیانه یاد کرد.

رژیم صهیونیستی مجری طرح‌های استعماری آمریکا در منطقه است

"ناصر ابوشریف" نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل فارس با بیان اینکه بازدید از غزه به عنوان بخشی از سرزمین بزرگ فلسطین مایه دلگرمی همه فلسطینیان است تصریح کرد: لازم است سران و مقامات کشورهای اسلامی و غیراسلامی از جنایات و فجایع رخ داده در این بخش از فلسطین اشغالی آگاهی پیدا کرده و ویرانی‌های این سرزمین در اثر بمباران‌های شبانه‌روزی رژیم صهیونیستی را به نظاره بنشینند بلکه بتوانند گام‌های موثری در راستای تحقق آرمان فلسطین اشغالی بردارند.

وی با تاکید بر اینکه هرگونه دیدار از غزه اقدامی مثبت و مایه خرسندی مقامات این سرزمین است تصریح کرد: از مقاماتی که از غزه دیدار می‌کنند انتظار می‌رود موضع‌گیری‌های خود در برابر آمریکا و رژیم صهیونیستی را آشکار کرده و فلسطینیان را بیش از پیش در راستای تحقق آرمان فلسطین یاری نمایند.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران، کشورهای اسلامی را به ایستادگی در برابر آمریکا و رژیم صهیونیستی فراخواند و تصریح کرد: حمایت ایالات متحده از رژیم صهیونیستی بهانه‌ای برای دستیابی این کشور استکباری به منافع و مصالح خود در خاورمیانه است.

ابوشریف حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی را یک دروغ و فریب تبلیغاتی برای بزرگنمایی این رژیم و ایجاد ترس و دلهره در دل سران کشورهای عربی عنوان کرد و گفت: کشورهای عربی باید از سال‌ها خواب غفلت بیدار شده و در برابر آمریکا این مادر فساد در جهان قد علم کنند.

وی در ادامه از رژیم صهیونیستی به عنوان مجری طرح‌های استعماری و استبدادی آمریکا در خاورمیانه یاد کرد و افزود: ایجاد تفرقه میان کشورهای مسلمان منطقه به منظور حکومت بر آنها ماموریتی است که همواره از سوی کاخ سفید به این رژیم اشغالگر دیکته شده و رژیم صهیونیستی نیز تا کنون به همه دستورات کاخ سفید جامه عمل پوشانده است.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران نابودی فلسطین و فلسطینیان را یکی دیگر از اهداف رژیم صهیونیستی در منطقه برشمرد و تصریح کرد: ماهیت این رژیم غاصب از نخستین روزهای شکل‌گیری تا کنون بر پایه ترور و کشتار ملت فلسطین بنیان نهاده شده و بسی جای تاسف است که مجامع جهانی و مدعی دفاع از حقوق بشر در قبال جنایات این رژیم جعلی و دست‌نشانده سکوت اختیار کرده‌اند.

ابوشریف سکوت مجامع بین‌المللی را نشانه رضایت و همراهی این مجامع و سازمان‌ها با ترور و کشتار ملت مسلمان فلسطین دانست و اظهار داشت: در شرایطی که جامعه جهانی با سکوت در قبال فجایع بشری و کشتار گسترده ملت فلسطین از سوی رژیم صهیونیستی چشم پوشی کرده است از امت اسلامی انتظار می‌رود با بیداری خود به یاری فلسطینیان شتافته و با تشکیل جبهه اتحاد و یکپارچگی به مقابله با این رژیم خونخوار بپردازد.

وی خیزش یکپارچه امت اسلامی در برابر زیاده‌خواهی‌ها و تروریسم صهیونیستی را تنها راه تحقق آرمان فلسطین عنوان کرد و گفت: رژیمی که در روزگار گذشته به کشورهای مصر، اردن، سوریه و لبنان تجاوز کرده بود امروز به قدری خوار و ضعیف شده است که با پرتاب موشک‌های جبهه مقاومت اسلامی فلسطین از پا در آمده و راه عقب نشینی را اختیار کرده است.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران با تاکید بر اینکه دوران ترس و هراس از قدرت نظامی رژیم صهیونیستی به سرآمده است تصریح کرد: با رژیمی که غیرنظامیان و کودکان فلسطینی را روزانه هدف انواع گلوله‌ها قرار داده است نمی‌توان بیش از این با رافت و نرمش برخورد کرد.

ابوشریف در ادامه با به جنایات و فجایع رخ داده از سوی رژیم صهیونیستی طی سال‌های انتفاضه اشاره کرد اظهار داشت: کشتار بی‌شمار کودکان فلسطینی، حمله به بیماران و پزشکان مستقر در بیمارستان‌ها، هدف قرار دادن آمبولانس‌های فلسطینی و ربودن بیماران از اتاق‌های عمل از جمله اقداماتی است که به منظور نابودی فلسطینیان همواره در دستور کار نظامیان صهیونیستی قرار داشته است.

وی پرونده رژیم غاصب صهیونیستی را به لحاظ انجام جنایات ضد بشری سیاه توصیف کرد و افزود: در شرح جنایات این رژیم اشغالگر همچنین می‌توان از فاجعه کشتار هزاران بی‌گناه فلسطینی در دیر یاسین و نیز فاجعه قتل‌عام سه هزار فلسطینی در قتلگاه صبرا و شتیلا یاد کرد که این دو جنایت و هزاران جنایت و قتل‌عام ریز و درشت دیگر از سوی صهیونیست‌ها هیچ گاه از حافظه تاریخی فلسطینیان پاک نخواهد شد.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران، رژیم صهیونیستی را در آستانه زوال و نابودی توصیف کرد و اظهار داشت: دوران ظلم و ستم هیچ‌گاه در دوران تاریخ پایدار و ماندگار نبوده است و دوران جنایات و فجایع رژیم صهیونیستی نیز دوام زیادی نخواهد داشت.

ابوشریف نابودی را سرانجام همه رژیم‌های استبدادی و استعماری خواند و خاطر نشان کرد: وقایعی که در سرزمین‌های فلسطین و در میان امت اسلامی به وقوع پیوسته است هیچ گاه از اذهان جامعه مسلمان جهان پاک نخواهد شد و روز گرفتن انتقام از صهیونیست‌ها و همه ایادی استکبار جهانی به زودی فرا خواهد رسید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، جبهه مقاومت اسلامی امروز را بسیار قوی‌تر از سال 2008 نامید و گفت: مقاومت اسلامی فلسطین امروز از امکانات و تجهیزاتی برخوردار است که قادرند قلب رژیم صهیونیستی را هدف قرار داده و نیروهای این رژیم اشغالگر را در ابتدایی‌ترین مراحل جنگ زمین‌گیر سازند.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران عقب‌نشینی و درخواست آتش‌بس از سوی رژیم صهیونیستی در آخرین حمله خود علیه غزه را ناشی از توان بالای نظامی و پرتاب موشک‌های جبهه مقاومت به سمت تل‌آویو و قدس عنوان کرد و افزود: جبهه مقاومت اسلامی فلسطین امروز با پیشرفته‌ترین تجهیزات نظامی می‌رود تا قدس شریف را از چنگال صهیونیست‌ها آزاد ساخته و سرزمین فلسطین را به فلسطینیان باز گرداند.

ابوشریف در ادامه عربستان سعودی را به حمایت تسلیحاتی از جبهه مقاومت اسلامی فلسطین فراخواند و اظهار داشت: جبهه مقاومت اسلامی از کشور عربستان سعودی انتظار دارد همچنان که به تسلیح گروه‌های مخالف سوری اقدام می‌کند جبهه مقاومت اسلامی فلسطین را نیز به سلاح و مهمات تجهیز کرده و این جبهه را در نبرد علیه صهیونیست‌ها یاری دهد.

وی از همه کشورهای عربی و اسلامی درخواست کرد تا با تجهیز جبهه مقاومت اسلامی به پیروزی فلسطینیان سرعت بخشیده و تحقق آرمان فلسطین را سریع‌تر به پیش ببرند.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران، همچنین به موج بیداری اسلامی در جهان اسلام اشاره کرد و اظهار داشت: چنانچه این موج گسترده و فراگیر شود قادر خواهد بود بین همه کشورهای مسلمان ارتباط تنگاتنگ برقرار کرده و همچون یک سیل بنیان کن ریشه رژیم صهیونیستی را از خاورمیانه به درآورده و جغرافیای جنوب شرق آسیا و سرزمین‌های اسلامی را از شر این رژیم خونخوار پاک و خالص سازد.

ابوشریف، فلسطین را مقاوم‌ترین کشور در میان کشورهای مسلمان منطقه خواند و تصریح کرد: فلسطین شایستگی دارد در راس هرم کشورهای انقلابی در جریان بیداری اسلامی قرار گیرد و به این ترتیب تجربه سال‌ها مقاومت و ایثار را به این کشورها انتقال دهد.

وی قیام ملت‌های مسلمان منطقه در جریان بیداری اسلامی را قیام علیه استبداد و استعمار غربی معرفی کرد و گفت: قیام‌های مردمی که علیه ظلم و ستم و استبداد و استعمار است همواره در طول تاریخ با پیروزی همراه بوده و امید است پیروزی ملت‌های مسلمان و انقلابی منطقه هر چه سریع‌تر محقق شده و این پیروزی مقدمه‌ای برای نجات فلسطین و پیروزی بر صهیونیسم جهانی شود.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول