اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

رئیس اداره سلامت اداره‎کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری خبر داد

فعالیت 10 هزار دانش‌‌آموز بهداشت‌یار در مدارس چهارمحال و بختیاری

رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری از فعالیت 10 هزار و 200 دانش‌آموز بهداشت یار در مدارس این استان خبر داد.

فعالیت 10 هزار دانش‌‌آموز بهداشت‌یار در مدارس چهارمحال و بختیاری

بهنام اسماعیلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار کرد: سلامت در تمام کشورهای جهان بحثی مهم و اساسی است و در بیشتر کشورهای دنیا سلامت، امنیت و غذا سه نیازی هستند که جدی به آن‌ها نگاه می‌شود.

وی با بیان اینکه به هفته سلامت باید به دید جدی نگاه کرد، افزود: شعار هفته سلامت امسال با عنوان «فشار خون را جدی بگیریم» نامگذاری شده است که این مسئله اهمیت توجه به این بیماری‌ را بیش از پیش لازم و ضروری کرده است.

اسماعیلی با اشاره به اینکه شایع‌ترین عامل ایجاد بیماری قلبی، فشار خون بالاست گفت: سالانه 2 هزار بیمار مبتلا به فشار خون بالا به جمعیت بیماران اضافه می‎شود.

رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره‎کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری آموزش کنترل فشار خون در مدارس را یکی از اقدامات آموزش و پرورش در سطح مدارس استان برشمرد و افزود: در این هفته برخی از اقدامات بهداشتی، آموزش کنترل فشار خون، آموزش و سبک زندگی سالم به دانش‎آموزان ارائه خواهد شد.

وی از وجود 10 هزار و 200 دانش‌آموز بهداشت یار در مدارس استان خبر داد و گفت: دانش‌آموزان می‌توانند با همکاری با مراقبین بهداشت مدارس به‌عنوان یک نیروی فعال در ترویج سلامت و بهداشت حضور یابند.

اسماعیلی با اشاره به اینکه مدارس استان با کمبود مراقب سلامت روبه‌روست، افزود: در حال حاضر 119 مراقب بهداشت دراستان فعال است، ولی این تعداد نیرو کافی نیست.

انتهای پیام/68006/صا20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول