اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو انجمن ماساژ ایران:

ماساژ درمانی در ورزش کشور فرهنگ‌سازی شود

خبرگزاری فارس: عضو انجمن ماساژ ایران گفت: ماساژ درمانی باید توسط مدیران در ورزش ایران فرهنگ‌سازی شود.

ماساژ درمانی در ورزش کشور فرهنگ‌سازی شود

محمد براری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری افزود: در حال حاضر کشورهای اروپایی و باشگاه‌های مختلف دنیا برای ماساژ درمانی اهمیت خاصی قائل هستند.

وی تصریح کرد: اولویت باشگاه‌های ورزشی خارجی به ویژه فوتبال به ماساژ درمانی بازیکنان است که به صورت حرفه‌ای صورت می‌گیرد.

عضو انجمن ماساژ ایران با اشاره به اینکه هنوز به صورت حرفه‌ای ماساژ درمانی در ورزش ایران جا نیفتاده است، تصریح کرد: مسئولان باشگاه‌ها همچون تیم‌های خارجی باید قبل از هر چیزی ماساژ درمانی بازیکنان را در اولویت قرار دهند.

براری مهم‌ترین ویژگی و تاثیرگذاری ماساژ درمانی را در قلب و عروق، و آرامش اعصاب بازیکنان عنوان کرد و افزود: با ماساژ درمانی خون‌رسانی به اعضای بدن بازیکنان به خوبی صورت می‌گیرد.

ماساژور سابق تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی کشورمان ادامه داد: با توجه به اینکه زندگی مردم ماشینی شده است و تحرکات کمتری دارند توجه به ورزش همراه با ماساژ درمانی سفارش می‌شود.

ماساژور حال حاضر تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی جمهوری آذربایجان با اشاره به بی‌توجهی مسئولان به ماساژ درمانی اظهار کرد: هدف از ایجاد کلینیک ماساژ درمانی انتقال تجربه در جامعه و همچنین فرهنگ‌سازی این مقوله مهم است.

براری درباره مصدومیت بیش از حد ورزشکاران حرفه‌ای ایران افزود: بی‌توجهی ورزشکاران به ماساژ موجب پارگی عضله و تاندوم می‌شود که موجب کاهش راندمان بدنی خواهد شد.

به گزارش فارس، محمد براری از سال 1375 به صورت حرفه‌ای در باشگاه‌ها و تیم‌های مختلف ملی ایران ماساژ درمانی کرده است و هم‌اکنون به عنوان ماساژور در تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی جمهوری آذربایجان فعالیت دارد.

انتهای پیام/86005‌/ز30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول