اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

لحظه به لحظه با آلماتی ۲/۴۶

اشتون: برای اولین بار وارد جزئیات شدیم/ پس از مشورت با ۱+۵ با جلیلی تماس می‌گیرم

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به دو روز مذاکرات بین ایران و 1+5 گفت: مذاکرات طولانی و فشرده بود؛ پس از مشورت با پایتخت‌های شش کشور با سعید جلیلی تماس می‌گیرم.

اشتون: برای اولین بار وارد جزئیات شدیم/ پس از مشورت با ۱+۵ با جلیلی تماس می‌گیرم

 به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس به آلماتی، کاترین اشتون، سرپرست تیم مذاکره کننده 1+5 پس از پایان نشست دو روزه آلماتی 2 با حضور در کنفرانس خبری در محل هتل اینترکنتیننتال گفت: ما در 5 و 6 آوریل اجلاسی با ایران داشتیم و با آقای جلیلی و هیئت همراه او درباره نگرانی جامعه بین المللی گفت وگو کردیم.

وی افزود: مذاکرات ما درباره طرح اعتمادسازی که اخیرا به ایران اعلام کردیم طولانی و فشرده بود. در این گفت وگوها مشخص شد ایران و 1+5 فاصله ماهوی با هم دارند. از این رو قرار است ما برای مشورت به پایتخت هایمان برویم و من سپس با آقای جلیلی تماس می گیرم.

اشتون افزود: ما برای اولین بار وارد جزئیات شدیم طوری که قبلا تا این حد وارد مسائل ریز نشده بودیم. در گفت‌وگو سوالات و ابهامات مطرح شد. برای بار اول بحث‌های چالشی مطرح شد. ما باید برای حصول به راه حل سخت با هم کار کنیم.

سرپرست تیم مذاکره کننده 1+5 هیچ اشاره به برگزاری دور بعدی مذاکرات و زمان و مکان آن نکرد.

کاترین اشتون در بخش دیگری از این کنفرانس خبری پاسخگوی سئوالات خبرنگاران شد و در جواب پرسش خبرنگاری گفت: ما بسته پیشنهادی داریم که به اندازه کافی محتوی دارد که بر اساس آن اعتمادسازی را شروع کنیم.

وی در پاسخ به سئوالی عنوان کرد: گفت‌وگو برای گفت‌وگو نیست. این گفت‌وگوها قصد و نیت دارد و طی دو روز گذشته مفصل درباره جزئیات صحبت کرده‌ایم.

اشتون در پاسخ به سئوال دیگری هدف از مذاکرات را این عنوان کرد که ایران به طرح اعتمادسازی که 1+5 به آن ارائه داده، پاسخ دهد تا فضایی برای مذاکرات جامع ایجاد شود و در نهایت اعتماد بیشتری حاصل شود.

وی گفت: ما بارها گفته ایم که نقطه نهایی چه باشد و ما و آژانس و همه می دانیم که مرحله نهایی چیست. کاترین اشتون تنها به سئوالات خبرنگاران خارجی پاسخ داد و به سئوال خبرنگار صدا و سیما درباره اینکه چرا فقط ایران باید اعتمادسازی کند و 1+5 نه، پاسخی نداد.

انتهای پیام/ص 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول