اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آغاز ساخت 2500 واحد نیمه کاره باقی مانده در ورزقان

روشن شدن دوباره فتیله ساخت و ساز در مناطق زلزله‌زده ورزقان

فرماندار ورزقان از آغاز مرحله دوم ساخت و ساز اماکن تخریب شده در اثر زلزله 21 مرداد و پس‌لرزه‌های در این شهرستان خبر داد.

روشن شدن دوباره فتیله ساخت و ساز در مناطق زلزله‌زده ورزقان

محرم فروغی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: ستادهای معین فعال استان‌های فعال در ورزقان مستقر شده‌اند و فعالیت خود در این هفته آغاز می‌کنند.

وی اضافه کرد: ستادهای معین 2 هزار و 500 واحد نیمه کار باقی مانده در شهرستان ورزقان ادامه ساخت و ساز را آغاز خواهند کرد.

فروغی با اشاره به اینکه براساس آخرین تصمیمات گرفته شده مقرر شد تا تسهیلات در نظر گرفته شده برای ساخت و ساز در مناطق زلزله‌زده، برای واحدهایی که هنوز اقدامی برای استفاده از این تسهیلات نکرده‌اند نیز اختصاص یابد، گفت: براین اساس تسهیلات ساخت و ساز برای واحدهایی که در اثر زلزله تخریب شده‌اند ولی اقدامی برای استفاده از تسهیلات و یا تشکیل پرونده انجام نداده‌اند نیز پرداخت می‌شود.

 

 

وی تنها تفاوت تسهیلات اعطایی را در پرداخت تسهیلات به خود صاحب ملک عنوان کرد و گفت: دیگر ساخت و ساز به پیمانکار یا نفر معین شده داده نمی‌شود بلکه به خود متقاضی پرداخت خواهد شد.

این نماینده وزارت کشور در شهرستان ورزقان در مورد نحوه پرداخت تسهیلات نیز اظهار کرد: مبالغ تسهیلات براساس پیشرفت کاری در امر و ساخت ساز هر واحد مسکونی در اختیار مالکان قرار می‌گیرد.

فروغی تعداد واحدهایی که صاحبان آنان تاکنون نسبت به دریافت تسهیلات اقدام نکرده‌اند را در حوزه ماموریت‌اش را یک هزار و 235 واحد مسکونی شهری و روستای اعلام کرد و گفت: که 235 واحد از این تعداد متعلق به ورزقان و بقیه مربوط به بخش روستایی ورزقان است.

در اثر زلزله 6.2 و شش ریشتری ورزقان و اهر 21 مرداد سال گذشته در آذربایجان‌شرقی در مناطق روستایی در شهرستان‌های اهر، هریس و ورزقان 18 هزار و 500 واحد مسکونی آسیب دیدند که از این تعداد 9 هزار و 500 واحد بین 60 تا 100 درصد آسیب دیده و در واقع جزو واحدهای احداثی محسوب می‌شوند.

همچنین آمار واحدهای شهری خسارت دیده 28 هزار واحد مسکونی است که از این تعداد 4 هزار و 500 واحد جزو واحدهای احداثی به ثبت رسیدند.

انتهای پیام/60002/ی30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول