اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی خوزستان خبر داد

کاهش ۶ درصدی جرائم خشن در خوزستان/اختصاص 286 ‌تیم گشت پلیس در جاده‌ها

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی خوزستان گفت: در حوزه جرایم سازمان یافته، مسلحانه و خشن با وجود شرایط بد اقتصادی حاکم بر جامعه، در سال جاری شاهد کاهش شش درصدی در وقوع جرایم نسبت به سال گذشته بوده‌ایم.

کاهش ۶ درصدی جرائم خشن در خوزستان/اختصاص 286 ‌تیم گشت پلیس در جاده‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سردار محمد رضا اسحاقی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: دستگاه‌های مختلفی به صورت مستقیم و غیر مستقیم برای ایجاد امنیت در استان تلاش کردند و همچنین اطلاع‌رسانی سبک‌های زندگی و برنامه‌های مختلف نیروی انتظامی توسط رسانه‌ها به مردم در این امر دخیل بوده است.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها حلقه اتصال بین مردم و مسئولان هستند تصریح کرد: مردم فهیم خوزستان هم با همراهی کمک کردند شرایط خوب و قابل قبولی از نظر امنیتی به وجود آید.

*کاهش 16 درصدی تلفات رانندگی

فرمانده انتظامی خوزستان با اشاره به اینکه در حوزه ترافیکی خوزستان نتایج خوبی کسب کرده است خاطر نشان کرد: در کاهش تلفات رانندگی و اصلاح رانندگی، خوزستان جزو سه استان بر‌تر کشور قرار گرفت.

به گفته وی در تلفات رانندگی کاهش 16 درصدی در سطح استان داشته‌ایم و این رتبه را باید برای سال آینده حفظ کنیم.

وی در زمینه جرایم سازمان یافته و مسلحانه اذعان داشت: در سال جاری شاهد کاهش شش درصدی در وقوع جرایم نسبت به سال گذشته بوده‌ایم.

286 تیم گشت راهور و پلیس راه در ایام نوروز

اسحاقی با اشاره به اینکه جمعیت دانش‌آموزان در قالب کاروان‌های راهیان نور از اواخر مهر ماه به منظور زیارت یادمان‌های دفاع مقدس به استان رفت و آمد دارند عنوان کرد: در روزهای پایانی سال ورود کاروان‌های راهیان نور به استان مانند سال‌های گذشته افزایش داشته است و به منظور ایجاد امنیت و تردد بهتر برای آن‌ها، با معتمدان روستاهای مسیر تردد و سران عشایر تبادل نظرهایی انجام شده است.

وی با بیان اینکه هدف ما ایجاد ترافیکی ایمن و سفری مطمئن برای هموطنان است عنوان کرد: با تشدید اقدامات کنترلی در حوزه ترافیک در محورهای اصلی و فرعی استان و درون شهر‌ها در ایام نوروز، 286 تیم گشت پلیس راهنمایی و رانندگی و پلیس راه خوزستان در سطح راه‌ها و معابر شهری فعالیت می‌کنند؛ این تیم‌ها از 25 اسفندماه فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه یک هزار و 80 تیم گشتی در استان فعالیت می‌کنند گفت: در حوزه انتظامی نیز 100 تیم گشت خودرویی و موتوری در مسیرهای عبور مسافران در طول جاده‌ها و معابر شهری و نقاطی که مسافران اسکان موقت می‌شوند؛ به تیم‌های موجود اضافه شده است.

*بازداشت متخلفان چهارشنبه سوری تا 17 فروردین

فرمانده انتظامی خوزستان توضیح داد: با مدیریت مردم بازار فروش مواد محترقه قفل شد و این امر تاثیرگذاری فعالیت‌های فرهنگی را در این زمینه نشان می‌دهد.

وی همچنین اضافه کرد: اگر کسی موجب ایجاد رعب و وحشت در مردم و ایجاد ترافیک شود تا 17 فروردین ماه در بازداشت به سر می‌برد و در روز هفدهم پرونده او به دادسرا فرستاده می‌شود.

*افزایش سرقت از طلا فروشی‌های حاشیه شهر

اسحاقی با بیان اینکه سرقت از طلا فروشی‌های حاشیه شهر در 6 ماهه دوم سال افزایش داشته است خاطر نشان کرد: بسیاری از طلافروشی‌هایی که مورد سرقت قرار گرفته‌اند، در حاشیه‌های شهر بوده و تاییدیه‌ای از پلیس ندارند که صلاحیت وجود این طلا فروشی را در چنین مکانی تایید کند و در این زمینه باید صنف طلا فروشان ساماندهی شود و از نظر مکانی بررسی‌های بیشتری صورت گیرد.

*سیستم نظارت تصویری بر کنترل ترافیک

فرمانده انتظامی خوزستان با بیان به اینکه باید از فناوری در حوزه کنترل ترافیک استفاده کرد ادامه داد: از سیستم نظارت تصویری که متمرکز بر کنترل ترافیک است در خیابان‌های داخل شهر استفاده می‌کنیم و این مکانیزم در اهواز دایر است و درحال توسعه به شهر‌های دیگر می‌باشد.

وی افزود: کسانی که در هنگام رانندگی تخطی می‌کنند فیلم آن‌ها ثبت و ضبط می‌شود و در قالب پیامک برای راننده خاطی ارسال می‌شود.

انتهای پیام/2329/ش40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول