اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم کلیبر و هوراند در مجلس:

تولد بیست و یکمین شهرستان آذربایجان شرقی/ هوراند شهرستان شد

خبرگزاری فارس: نماینده مردم کلیبر و هوراند در مجلس گفت: هوراند به عنوان بیست و یکمین شهرستان آذربایجان‌شرقی با تصویب دولت مصوبه عنوان شهرستانی خود را کسب کرد.

تولد بیست و یکمین شهرستان آذربایجان شرقی/ هوراند شهرستان شد

ارسلان فتحی‌پور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: در این مصوبه بخش مرکزی و چهار دانگه هوراند به شهرستان هوراند تعلق یافت و منطقه فندقلی نیز به بخش اهر ملحق شد.

وی با اشاره به تلاش‌های یک سال برای رسیدن به این هدف افزود: از یک سال پیش بنا به درخواست مردم مکاتباتی با مراجعه ذیربط صورت گرفت که بعد از ارزیابی و بازدیدهای متعدد هوراند به عنوان شهرستان لقب گرفت.

فتحی‌پور قدمت دیرینه هوراند را یادآور شد و گفت: این منطقه از 60 سال پیش دارای بخشداری بوده و قدمت دیرینه‌ای را در منطقه یدک می‌کشد که باید بحث‌های گردشگری را نیز به آن اضافه کرد.

وی اضافه کرد: در عین حال معضل مهاجرت نیز داشت در این منطقه ریشه می‌دواند و دلیل آن نیز عدم بحث‌های توسعه‌ای، نبود امید به آینده در بین مردم بود که اکنون این مشکل نیز با ارتقای منطقه به شهرستان برطرف خواهد شد.

این نماینده مجلس نهم خاطر نشان کرد: هوراند در بحث‌های باغداری و تولیدات کشاورزی از جمله حبوبات و میوه نیز جزو سردمداران استان است.

هم اکنون بخش هوراند 98 روستا در قالب سه دهستان چهاردانگه و دودانگه و دیکله دارد. این بخش بر اساس سرشماری سال 1385 تعداد 33 هزار و 14 نفر جمعیت دارد و جمعیت شهر هوراند در این میان 3 هزار و 876 نفر بوده و دارای 907 خانوار است. این شهر در 55 کیلومتری شمال شرق اهر واقع است و 1670 کیلومتر مربع مساحت دارد.

انتهای پیام/60002/و20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول