اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله علی خاتمی مطرح کرد

عقب‌نشینی غرب در آلماتی نتیجه مقاومت ایران / غنی‌سازی 20 درصدی به رسمیت شناخته شود

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با اشاره به عقب‌نشینی غرب در مذاکرات آلماتی گفت:‌ این موفقیت نتیجه مقاومت ملت ایران است.

عقب‌نشینی غرب در آلماتی نتیجه مقاومت ایران / غنی‌سازی 20 درصدی به رسمیت شناخته شود

به گزارش خبرگزاری فارس، آیت‌الله علی خاتمی ظهر امروز در جلسه شورای عمومی استان زنجان با اشاره به اینکه کار دشمن، دشمنی کردن است، اظهار داشت: انتظار دوستی از دشمن کار عاقلانه‌ای نیست.

وی به احساس تکلیف‌های ایجاد شده در افراد برای حضور در عرصه انتخابات اشاره و تصریح کرد: کشور به بیش از یک رئیس‌جمهور احتیاج ندارد.

امام جمعه زنجان حضور افراد متعدد در عرصه انتخابات را بیانگر فضای باز سیاسی عنوان و اضافه کرد: شاید این فضا برای این عرصه مفید باشد.

وی با بیان اینکه اثرگذاری مقام‌های استانی در حوزه استان است، ادامه داد: می‌توان گروه‌های سیاسی فعال استان زنجان را هدایت و جهت‌دهی کرد.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به شرایط خارجی و اقتصاد داخلی اضافه کرد: پایان عمر هر دولتی تا آغاز کار دولت بعدی به صورت معمول خلائی به وجود می‌آید که خوشبختانه این خلاء در ایران بسیار مشهود نبوده است.

*گرم شدن بازار انتخابات

وی بر لزوم گرم شدن بازار انتخابات در استان زنجان تاکید و اضافه کرد: ساز و کارهای لازم برای این کار باید مشخص شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با اشاره به جو به وجود آمده در کشور در مورد ارزانی‌ها ادامه داد: باید مطمئن بود که دشمن هنوز دشمن است.

وی بر نیاز آمریکا برای داشتن رابطه با ایران تصریح کرد: آن‌ها در حال حاضر به فالوده خوردن با یک مقام دسته چندمی ایران نیاز مبرم دارند.

*موفقیت‌های به دست آمده مرهون مقاومت 9 ماه است

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه موفقیت به دست آمده برای کشور حاصل مقاومت‌های ملت ایران است، ادامه داد: آن‌ها در حال حاضر جواب مبهمی داده‌اند و اگر حق غنی‌سازی 20 درصد را برای کشور ما بپذیرند، یک گام مثبت محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ممکن است اقدامات دشمن یک نوع توطئه برای القای تاثیرگذاری آن‌ها بر تحولات ایران باشد، تاکید کرد: باید متوجه فتنه‌های دشمن بود.

*عرفان‌های کاذب در زنجان سابقه فعالیت دارد

امام جمعه زنجان در بخش دیگری از سخنان خود عرفان‌های کاذب را مسئله قدیمی در سطح استان عنوان و اضافه کرد: بحث تصوف و برگزاری نمازهای اول وقت و جدا از روحانیت از عرفان‌هایی بوده است که سابقه تبلیغ طولانی در سطح استان زنجان دارد.

وی معضلات اجتماعی را از چالش‌ها و موانع مهم توسعه اعلام و اضافه کرد: برای رفع این چالش‌ها و موانع فرهنگی بومی باید اقداماتی انجام داد.

*اولویت‌بندی معضلات فرهنگی

آیت‌الله خاتمی بر الویت‌بندی معضلات فرهنگی استان‌ تاکید کرد و گفت: مشکلات فرهنگی باید پیگیری و حل شوند.

وی با بیان اینکه همه معضلات فرهنگی را نمی‌توان در شورای فرهنگ عمومی بررسی و حل کرد، ادامه داد: باید چارچوبی برای این موضوع تعریف و ارائه شود تا مسائل قبل از مطرح شدن در شورا در کمیته یا کارگروه خاص بررسی و برای تصمیم‌گیری به شورا ارائه شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان بر بازخوانی وظایف شورای فرهنگ عمومی توسط اعضا تاکید کرد و گفت: ارگان‌ها، گزارش‌های ناشی از عملکرد وظایف ذاتی خود را نباید در این جلسه ارائه کنند.

انتهای پیام/73004/ر40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول