اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار ریگان عنوان کرد

بلندترین تپه‌های شنی دنیا با ویژگی‌ درمانی

خبرگزاری فارس: فرماندار ریگان با اشاره به وجود بلندترین تپه‌های شنی دنیا در این شهرستان گفت: تپه‌های شنی ریگان علاوه بر موقعیت مناسب گردشگری، ویژگی درمانی نیز دارند.

بلندترین تپه‌های شنی دنیا با ویژگی‌ درمانی

مجید اعتمادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ریگان اظهار داشت: شهرستان ریگان با داشتن بلند‌ترین تپه‌های شنی دنیا آمادگی پذیرایی از میهمانان نوروزی را دارد.

وی افزود: این تپه‌های شنی با ارتفاع 75 متر و طول 32 کیلومتر به عنوان بلند‌ترین تپه‌های شنی دنیا ثبت شده‌اند و یکی از مناظر بدیع و چشم‌اندازهای طبیعی شهرستان محسوب می‌شوند. 

اعتمادی ابراز داشت: با توجه به اینکه این تپه‌ها خاصیت درمانی دارند، بسیاری از افراد با توجه به درد‌های روماتیسمی به این منطقه سفر می‌کنند.

وی خاطر‌ نشان کرد: مقدمات آمادگی از این تپه‌های شنی توسط ستاد تسهیلات سفر نوروزی فراهم شده‌ و گردشگران می‌توانند از این جلوه‌های طبیعی دیدن کنند.

اعتمادی عنوان کرد: این تپه‌های شنی در 12 کیلومتری از مرکز شهرستان ریگان و در روستای علی‌آباد پشت ریگ قرار دارند که دسترسی به آنها بسیار ساده است.

فرماندار ریگان یکی دیگر از مناطق گردشگری شهرستان را وجود بناهای تاریخی برشمرد و افزود: قلعه شاه خورشید ریگان که مربوط به دختر بهمن‌ابن اسفندیار است در روستای گزان خواص قرار دارد که این بنای تاریخی ثبت ملی شده است.

اعتمادی با اشاره به جنگل کهور منحصر به فرد ایرانی در ریگان اظهار داشت: در گذشته در این منطقه جنگل وسیعی از گونه‌های مختلف گیاهی به ویژه کهور منحصر به فرد ایرانی بوده است، این جنگل در حاشیه شهر فعلی قرار دارد.

وی افزود: ریگان طبق اقوال و کتب تاریخی از جمله مجم‌البلدان شهری باستانی و پررونق در مسیر جاده ابریشم قرار داشته که تا قرن هشتم هجری بزرگترین مرکز تجاری جنوب شرق کشور محسوب می‌شده و تاریخ آن همزاد شهر بم بوده و این دو شهر مکمل یکدیگر هستند.

اعتمادی ابراز داشت: قلعه‌ها و برج و باروها در اطراف شهر ریگان نشان‌دهنده قدمت زیاد این شهر است و قدمت بیشتر این بناهای تاریخی به قبل از دوران صفویه می‌رسد.

به گزارش فارس، شهرستان ریگان با 297 آبادی و دو بخش مرکزی و گنبکی و جمعیت 75 هزار نفری در شرق استان کرمان در مسیر جاده ترانزیتی ریگان - چابهار قرار دارد.

انتهای پیام/80014/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول