اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور 37 تیم صورت گرفت

آغاز به کار نخستین دوره مسابقات رباتیک تعقیب خط در دانشگاه تبریز

خبرگزاری فارس: نخستین دوره از مسابقات تیمی رباتیک تعقیب خط با حضور 37 تیم شرکت کننده در دانشکده فنی مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تبریز آغاز به کار کرد.

آغاز به کار نخستین دوره مسابقات رباتیک تعقیب خط در دانشگاه تبریز

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، پرویز آژیده رئیس دانشگاه تبریز ظهر امروز در آیین افتتاحیه این دوره از مسابقات با بیان اینکه در حال حاضر با وجود تحریم‌ها  دشمنان علیه کشورمان جوانان، نخبگان و اندیشمندان کشورمان پله‌های ترقی و پیشرفت را یکی پس از دیگری طی می‌کنند، تصریح کرد: ملت ایران با عزت و اقتدار، روحیه خود باوری، اعتماد به نفس و توکل به خداوند متعال در این امتحان نیز سربلند بیرون خواهند آمد و نقشه دشمنان انقلاب را خنثی خواهند کرد.

وی در ادامه ماموریت اصلی دانشگاه‌ها را تولید علم با توجه به نیاز جامعه بیان کرد و افزود: برای اینکه کشوری مستقل و قدرتمند داشته باشیم، باید در همه عرصه‌های علمی پیشتاز باشیم، چرا که عالم بودن، دانایی و داشتن علم اساس توانایی‌ها است و برای داشتن جامعه موفق باید این صفات را تقویت نمود.

به گفته وی در سال‌های اخیر تولید علم در کشورمان در عرصه‌های مختلف افزایش چشمگیری یافته و هر روز شاهد پیشرفت بیشتر در این زمینه هستیم که باید برای شکوفایی همه جانبه کشورمان در زمینه‌های مختلف این پیشرفت همچنان ادامه داشته باشد.

رئیس دانشگاه تبریز برپایی این مسابقات در دانشگاه‌ها و به خصوص در بین جوانان را برای شکوفایی علمی کشورمان ضروری دانست و گفت: دانشگاه تبریز از برگزاری مسابقات علمی دانشجویان استقبال می‌کند و باید به داشتن جوانان خلاق و دانشمند که چنین نبوغی در ساخت ربات دارند حمایت کرد.

وی با بیان اینکه توسعه و پیشرفت فناوری و تکنولوژی از سوی جوانان و دانشمندان در کشورمان همراه با اخلاق و معنویت بوده، خاطر نشان کرد: امروزه کشورهای غربی با وجود پیشرفت‌های بسیاری که در عرصه‌های مختلف و فناوری داشته‌اند اما جوامع غربی از فقر معنویت و اخلاق رنج می‌برند و دچار سستی بنیان خانواده هستند.

رئیس دانشکده فنی مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تبریز نیز در این مراسم با بیان اینکه روند رو به رشد صنعت و تکنولوژی و متعاقبا نیازهای روز بر نقش فرآیندهای خودکار در دنیای کنونی افزوده است، یاد آور شد: دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تبریز نیز در راستای اهداف و رسالت‌های خود و با هدف تقویت دانش پژوهان در زمینه علم رباتیک و ماشین های خودکار اقدام به برگزاری مسابقات رباتیک نموده است.

ضیاءالدین دائی کوزه کنانی افزود: در این دوره از مسابقات تیم‌های شرکت کننده از دانشگاه‌ها و شرکت‌های استانی حضور دارند و این شرکت کنندگان ربات‌های تعقیب خط خود را در رقابت با سایر ربات‌ها مورد ارزیابی قرار می‌دهند.

وی در ادامه با بیان اینکه این مسابقات به طور ادواری در دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر با موضوعات مربوط به چالش‌های صنعتی سالانه برگزار می‌شود و امسال هم با موضوع ربات‌های تعقیب مسیر با شرکت 12 نفر در قالب 37 تیم برپا می‌شود، تصریح کرد: در حالت کلی مسابقات انگیزه دانشجویان را برای خلاقیت و نوآوری تقویت می‌کند و به خصوص وقتی موضوعات مسابقه یک موضوع صنعتی باشد زمینه‌های کارآفرینی نیز تقویت می‌شود.

وی گفت: برگزاری این مسابقات در بین دانشجویان، روحیه همکاری و مشارکت و مسئولیت پذیری را ارتقا می‌بخشد و تجربه کارهای تیمی و گروهی را زیاد می کند و طبیعتا شادابی و نشاط را برای دانشجویان به ارمغان می‌آورد.

در حال حاضر 13 تیم به مرحله نهایی رسیده‌اند که در میان این تیم‌ها، تیم ایلدریم با کسب بیشترین امتیاز با زمان 9 ثانیه و 76 صدم ثانیه پیشتاز این مسابقات بوده است.

یادآور می‌شود این مسابقه امروز بعد از عصر با معرفی تیم‌های برتر به کار خود پایان خواهد داد. 

انتهای پیام/60002/و40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول