اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌رضوی مطرح کرد

نقش ویژه جوانان در ترویج تمدن اسلامی

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان‌رضوی گفت: نخستین ماموریت انسان‌ها، ساختن تمدن اسلامی است و در این رسالت جوانان نقش و جایگاه ویژه‌ای دارند چرا که باید تمدن اسلامی را ترویج دهند.

نقش ویژه جوانان در ترویج تمدن اسلامی

به گزارش خبرگزاری فارساز مشهد، علی‌اصغر حاجی‌نقی عصر امروز در همایش دانشجویان و طلاب دینی کمیته امداد خراسان‌رضوی در اردوگاه ثامن الائمه(ع) مشهد اظهار کرد: بزرگ‌ترین رسالت انسان‌ها در روی زمین به عنوان خلیفه الله، انسان‌سازی است چرا که انسان به عنوان اشرف مخلوقات شایسته بهترین و ارزنده‌ترین امکانات و نعمت‌های الهی است.

وی افزود: با توجه به نگاه موجود در همه کشورها و به‌ویژه کشورهای اسلامی، نخستین ماموریت انسان‌ها، ساختن تمدن اسلامی است و در این رسالت جوانان نقش و جایگاه ویژه‌ای دارند چرا که باید تمدن اسلامی را ترویج دهند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌رضوی، با بیان اینکه فرصت جوانی را باید مغتنم دانست، گفت: جوانان از فرصت ناپایدار و محدود جوانی باید در جهت بالفعل ساختن استعدادهای بالقوه اقدام کنند تا زمینه‌ای برای جلوگیری از ورود هجمه‌های فرهنگی و ماهواره‌ها در زندگی را به وجود آورند.

وی با اشاره به تمدن اسلامی، خاطر نشان کرد: تمدن اسلامی نیاز دنیای امروز است و با توجه به فضای  مناسب موجود، جوانان به عنوان فرماندهان و سرمایه‌های اصلی این امر می‌توانند حرکت و نقش بسزایی را در این عرصه ایفا کنند.

حاجی‌نقی در ارتباط با برگزاری این همایش تصریح کرد: 79 مقاله از سوی دانشجویان و طلاب دینی با موضوع سبک زندگی، تمدن نوین اسلامی، به دبیرخانه این همایش ارسال شده بود که پس از انجام 2 مرحله داوری، 10 مقاله به عنوان مقالات برگزیده انتخاب شد.

در ادامه مرتضی بهرام، یکی از دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد گفت: فقر مالی زمینه‌ای برای فقر فکری و فرهنگی مددجویان نیست بلکه این امر زمینه‌ای برای رشد و تعالی افراد را مهیا می‌سازد و در این عرصه حمایت‌های این نهاد مؤثر بوده است.

بهرام که دانشجوی نخبه این نهاد و دارای ثبت 30 اختراع در بنیاد ملی نخبگان است، در انتها مواردی مانند حمایت مالی از تحصیل دانشجویان، تشکیل خانه نخبگان در این نهاد، تدوین آیین‌نامه و تشکیل کمیته استعدادهای درخشان، تعیین چشم‌انداز، صدور کارت عضویت نخبگی، حمایت از نخبگان و خانواده‌های آنان، ارزیابی نخبگان، تجلیل و تشویق، حضور مسئولان در محل سکونت و جذب و به‌کارگیری نخبگان را به مسئولان این نهاد پیشنهاد داد.

انتهای پیام/70022/ت30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول