اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی سه سال اخیر صورت گرفت

صدور 180 فقره پروانه اکتشاف معدن در جنوب کرمان

خبرگزاری فارس: مدیرکل صنعت، معدن و تجارت جنوب استان کرمان گفت: طی سه سال اخیر 180 فقره پروانه اکتشاف معدن در جنوب استان صادر شده که این میزان در مدت مشابه قبل آن 87 فقره بوده است.

صدور 180 فقره پروانه اکتشاف معدن در جنوب کرمان

ابراهیم بلوچی‌نسب امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جیرفت با بیان اینکه تمام شهرستان‌های جنوبی از شهرک و ناحیه صنعتی برخوردار هستند، اظهار داشت: یکی از اقدامات مهم و ارزشمندی که در سایه نظام مقدس جمهوری اسلامی در این منطقه انجام شد، استقلال اداره کل صنعت، معدن و تجارت جنوب استان کرمان است.

وی افزود: این اداره کل با مصوبه دولت در راستای توسعه و رونق بیش از پیش صنعت و معدن جنوب استان کرمان ایجاد شده و توانسته طی مدت کوتاهی به پیشرفت‌های خوبی دست پیدا کند و خدمات مناسبی در این زمینه ارائه دهد.

بلوچی‌نسب با مقایسه فعالیت این اداره کل از زمان استقلال طی سه سال اخیر با سال 86 تا 88 تصریح کرد: تعداد جوازهای صادر شده، پیش از استقلال 59 فقره و از 89 تا سال جاری 251 فقره جواز تأسیس بوده و پیش‌بینی سرمایه‌گذاری تعداد جوازهایی که در زمان استقلال این اداره کل صادر شده، 8 هزار و 730 میلیارد ریال و در سه سال قبل از آن 430 میلیارد ریال بوده است.

وی تعداد پروانه‌های بهره‌برداری قبل از استقلال اداره کل را 40 فقره و پس از آن 52 فقره دانست و افزود: همچنین اشتغال محقق شده، پیش از استقلال اداره کل 380 نفر و پس از آن 403 نفر بوده است.

بلوچی‌نسب تعداد پروانه‌های اکتشاف را 87 فقره قبل از استقلال و 180 فقره پس از استقلال ذکر و عنوان کرد: از نظر میزان سرمایه‌گذاری نیز از سال 86 تا 88، میزان 258 میلیارد ریال و از 89 تا سال جاری بیش از 350 میلیارد ریال بوده که تمام این شاخص‌ها بیانگر رشد قابل توجه طی سه سال راه‌اندازی اداره کل صنعت، معدن و تجارت جنوب استان کرمان است.

وی بیان کرد: یکی از مباحثی که در زمینه نیروی انسانی در منطقه جنوب استان کرمان دنبال می‌کردیم، ایمنی شاغلان به ویژه در بخش معادن بود که با بازدیدهای دوره‌ای که انجام می‌شود به این مهم توجه ویژه‌ای صورت می‌گیرد.

بلوچی‌نسب نیروی انسانی را مبنا و محور فعالیت یک بنگاه اقتصادی دانست و گفت: تعهد اشتغال سال جاری اداره کل صنعت، معدن و تجارت جنوب استان کرمان یک‌هزار نفر بود که به صورت 100 درصد محقق شده است.

انتهای پیام/80001/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول