اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان‌شرقی:

دولت آذربایجان در رفتار خود تجدید نظر کند

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به لغو یک‌جانبه گذر مرزی از سوی دولت جمهوری آذربایجان، گفت: از این دولت می‌خواهیم که در رفتار خود تجدید نظر کند تا دو ملت ایران و آذربایجان بتوانند با آرامش از ارتباط با هم نفع ببرند.

دولت آذربایجان در رفتار خود تجدید نظر کند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، احمد علیرضابیگی ظهر امروز  در مراسم افتتاح پروژه‌های عمرانی شهرستان خداآفرین، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران اهداف بزرگی را تعقیب می‌کند که نتیجه آن امروز در بیداری ملت‌های مسلمان منطقه مشاهده می‌شود.

آرمان‌های ملت ایران به هیچ‌وجه قابل معامله نیست

وی با اشاره به طرح پیشنهاد آمریکا برای مذاکره با ایران، خاطرنشان کرد: آرمان‌های ملت ایران که مبتنی بر ارزش‌های اسلامی است به هیچ‌وجه قابل معامله نیست و تا زمانی که آمریکا بر مواضع غلط خود علیه ملت ایران پافشاری می‌کند مذاکره مفهومی ندارد.

علیرضابیگی با بیان اینکه نظام سلطه از هیچ اقدامی برای شکست و انزوای جمهوری اسلامی فروگذار نمی‌کند، افزود: دشمن تصور می‌کرد که با اعمال فشار بر ملت ایران، جمهوری اسلامی وادار به سازش خواهد شد اما برگزاری اجلاس عدم‌تعهد با حضور 120 کشور در تهران نشان داد که جمهوری اسلامی منزوی نیست.

وی موفقیت‌های علمی و فناوری کشور از جمله موفقیت‌های اخیر در تولید جنگ‌افزارهای پیشرفته را نشانه بی‌تاثیر بودن تحریم‌ها در توقف روند پیشرفت ایران اسلامی دانست و گفت: نظام سلطه در شرایط کنونی بر روی موضوعات اقتصادی تمرکز کرده است و قصد دارد با تشدید فشارهای اقتصادی، دولت را از اداره امور کشور ناتوان کند.

تغییر سبک زندگی متناسب با شرایط جدید اقتصادی، ضروری است

استاندار آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اینکه تغییر سبک زندگی متناسب با شرایط جدید اقتصادی، ضروری است، افزود: مشکلات اقتصادی کشور نتیجه وابستگی به ثروت نفت و ساز و کارهای ناصحیح اقتصادی است که هدفمندی یارانه‌ها با هدف اصلاح این ساز و کارها طراحی و اجرا شد.

وی با بیان اینکه گام دوم هدفمندی یارانه‌ها می‌تواند زمینه‌ساز شرایط واقعی در حوزه اقتصاد باشد، تصریح کرد: شرایط غیرواقعی اقتصاد و تفاوت شیب قیمت در داخل و خارج از کشور موجب فساد اقتصادی و سوءاستفاده از فرصت‌ها شده است که برای اصلاح این وضعیت باید زمینه مدیریت مردمی در عرصه اقتصاد فراهم شود.

علیرضابیگی سپردن ثروت کشور به دست مردم را لازمه واقعی شدن شرایط اقتصادی دانست و افزود: باید شرایطی فراهم شود که واحدهای تولیدی و صنایع بزرگ برای کسب ثروت بیشتر به دنبال جلب رضایت مردم باشند نه‌اینکه به مردم فخرفروشی کنند و در عین حال دولت را تحت فشار قرار دهند.

دولت آذربایجان در رفتار خود تجدید نظر کند

استاندار آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لغو یک‌جانبه گذر مرزی از سوی دولت جمهوری آذربایجان، اظهار داشت: مردم ایران و آذربایجان، دو ملت شیعه و برادر یکدیگر هستند و روابط دوستانه‌ای باهم دارند و نتیجه این اقدام دولت آذربایجان موجب محدودیت رفت و آمد و تحمیل هزینه به مردم هر دو کشور می‌شود.

وی با بیان اینکه این‌گونه حرکات نمی‌تواند ارتباط مردم دو کشور را خدشه‌دار کند، افزود: جمهوری اسلامی ایران در مقابل این حرکت، هیچ اقدامی برای لغو روادید انجام نخواهد داد و همچنان با صمیمیت و احترام پذیرای اتباع جمهوری آذربایجان خواهد بود.

علیرضابیگی تصریح کرد: از دولت جمهوری آذربایجان می‌خواهیم که در رفتار خود تجدید نظر کند تا دو ملت ایران و آذربایجان بتوانند با آرامش در کنار هم زندگی کنند و از ارتباط خود نفع ببرند.

انتهای پیام/60002/و40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول