اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وضعیت نابسامانی وزنه‌برداری اصفهان/

«آقا سیف» دلخسته از نامهربانی‌های ورزش رفت

خبرگزاری فارس: مرتضی سیف‌زاده که ماه‌های پایانی ریاستش در رئیس هیئت وزنه‌برداری اصفهان را می‌گذراند، تصمیمش را برای خداحافظی از ورزش گرفته و قصد ادامه فعالیت در این عرصه را ندارد.

«آقا سیف» دلخسته از نامهربانی‌های ورزش رفت

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، تصمیم مرتضی سیف‌زاده برای خداحافظی از ورزش اتفاق بدی برای ورزش اصفهان محسوب می‌شود، آن هم در شرایطی کمه هنوز فراموش نکرده‌ایم آقا سیف برای احداث خانه وزنه برداری اصفهان و بهره برداری آن چه زحماتی متحمل شد.

مرد دوست داشتی ورزش اصفهان که همه وی را به عنوان مردی خستگی ناپذیر می‌شناسند، مدتی با بیماری دست و پنجه نرم می‌کرد و در حال حاضر نیز برای استراحت مقطعی فرسنگ‌ها دورتر نگران آینده وزنه‌برداری اصفهان است.

سیف‌زاده در طول سال‌هایی که ریاست هیئت وزنه‌برداری استان اصفهان را بر عهده داشت، منشأ خدمات تأثیرگذاری برای این رشته ورزشی شد و به نظر نمی‌رسد کسی با ورزش اصفهان آشنایی داشته باشد و منکر زحماتی شود که پیرمرد موی سپید برای ورزش اصفهان کشید.

سیف‌زاده که در این سال‌ها دغدغه زیادی برای رشته وزنه‌برداری استان اصفهان داشت و تا جایی که در توانش بود، تلاش می‌کرد زمینه حضور وزنه‌برداران با استعداد اصفهانی را در تیم‌های ملی مختلف فراهم کند تا جایی که برای رفع سوءتفاهم به وجود آمده بین کورش باقری و سهراب مرادی نهایت تلاشش را به کار بست اما حیف و صد افسوس که با بدشانسی مرادی در المپیک لندن، نتوانست ثمره تلاش‌هایش را به بار نشسته ببیند.

اما نباید فراموش کنیم که سیف‌زاده برای اینکه مرادی در جمع ملی‌پوشان اعزامی به المپیک جای داشته باشد، چه تلاش‌هایی که نکرد، حتی برای اینکه خیالش بایت حضور مرادی در اردوی تیم ملی راحت شود، او را از مسابقاتی که در اهواز بود، تا اردوی تیم ملی مشایعت کرد.

افسوس که آقا سیف ورزش اصفهان با برخوردهایی که دید، از ادامه فعالیت در ورزش دلخسته شد، از اینکه منابع مالی مورد نیازش را در اختیار نداشت تا بتواند برای وزنه‌برداران اصفهانی کارهای بیشتری انجام دهد اما یادمان نمی‌رود که پس از قهرمانی تیم وزنه‌برداری نوجوانان اصفهان در مسابقات کشوری چه قدر تلاش کرد تا با هدایایی که هزینه‌اش را به سختی تأمین کرده بود، از وزنه‌برداران نوجوان تقدیر کند.

* سیف‌زاده: در گذشته کسی زمین می‌خورد، بلندش می‌کردند

مرتضی سیف‌زاده از پیشکسوتان صاحب‌نام وزنه‌برداری ایران است که سال‌ها عضویت تیم ملی وزنه‌برداری ایران را داشت و به عناوین زیادی دست یافت.

سیف‌زاده که سال‌ها به عنوان مربی به ورزش اصفهان خدمت می‌کرد، چند سالی است که در هیئت وزنه برداری استان اصفهان در پست‌های مختلف حضور داشته و چهار سال قبل نیز در مجمع انتخاباتی هیئت وزنه‌برداری استان اصفهان به عنوان رئیس هیئت وزنه ‌رداری استان اصفهان انتخاب شد و در حال حاضر روزهای پایانی ریاستش در این هیئت را سپری می‌کند.

با این وجود مشکلات و دشواری‌هایی که بر سر راه ورزش اصفهان قرار گرفته و برخی رفتارها دلخوری سیف‌زاده را به دنبال داشته است.

وی در گفت‌‌‌وگو با خبرنگار فارس از دغدغه‌هایش برای ورزش اصفهان می‌گوید و از آرزوهای دور و درازی که برای وزنه‌برداری اصفهان دارد با این حال از رفتارهایی که در ورزش رخ می‌دهد، گلایه‌مند است.

رئیس هیئت وزنه‌برداری استان اصفهان با بیان اینکه در گذشته ورزشکاران و پهلوانان رازدار و امانتدار مردم بودند اما متأسفانه در شرایط فعلی ورزش به محلی برای تسویه حساب‌های شخصی شده است، تصریح کرد: از شش هزار سال قبل تاکنون مکان‌هایی که ورزش در آن انجام می‌شده، مکان‌های مقدس محسوب می‌شدند اما در وضعیت فعلی این وضعیت تغییر کرده است.

وی ادامه داد: به دلیل تقدسی که برای اماکن ورزشی قائل بودند، موقع ورود به آن محل، خاک آن را می‌بوسیدند و احترام زیادی برایش قائل می‌شدند.

سیف‌زاده با اشاره به اینکه در گذشته اگر در جامعه ورزش کسی زمین می‌خورد بقیه به یاری وی می‌شتافتند اما حالا به جای کمک کردن از روی وی رد می‌شوند، تأکید کرد: در ورزش فعلی ما مربیان مروج و مبلغ تهمت و ناسزا شده‌اند که جای تأسف بسیار دارد.

مرد دوست داشتنی ورزش اصفهان معتقد است با مشاهده وضعیت فعلی افسوس حرمت گذشته ورزش را می‌خورد که افرادی همچون پوریای ولی و پهلوان خراسانی در ورزش سرآمد بوده و به الگویی برای نسل جوان تبدیل شده بودند.

* وزنه برداری اصفهان پس از آقا سیف

رئیس هیئت وزنه‌برداری استان اصفهان که مدتی با بیماری دست و پنجه نرم می‌کرد، مدتی است که برای به خارج از کشور رفته است اما پیش از سفر به خارج از کشور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس پس از بیان دلخوری‌هایش از احتمال کنار رفتنش از ورزش خبر داد.

در این مدتی که سیف‌زاده در خارج از کشور  به سر می‌برد، مسئولیت هیئت بر عهده دبیر و نایب رئیس آن افتاده و پس از بازگشت سیف‌زاده از مسافرت وی تصمیم خود مبنی بر کنار رفتن از ورزش را عملی می‌کند.

از طرفی فرصت زیادی تا پایان ریاست سیف‌زاده نمانده و وزنه برداری اصفهان باید راهی جدیدی را پس از آقا سیف برگزیند، راهی که موفقیت‌های وزنه برداری اصفهان در دوره سیف‌زاده ادامه پیدا کند.

انتهای پیام/63006/صا40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول