اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با سه روز تاخیر

جشنواره غذاهای شوشتر برگزار شد + تصاویر

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره میراث فرهنگی شهرستان شوشتر گفت: استقبال از جشنواره غذاها و حلواهای سنتی شوشتر بسیار خوب بوده است.

جشنواره غذاهای شوشتر برگزار شد + تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از شوشتر، سید حسین موسوی‌نسب پیش از ظهر امروز در حاشیه جشنواره غذاها و حلواهای سنتی شوشتر که در خانه تاریخی مستوفی شوشتر برگزار شد، اظهار داشت: استقبال عموم از برگزاری جشنواره غذاهای سنتی شوشتر بسیار خوب بوده است و این برنامه‌ها باید ادامه داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه داشته‌های سنتی خود را باید حفظ کنیم، افزود: در شوشتر غذاهای لذیذ و مقوی پخته می‌شود که باید برای حفظ آن‌ها برگزاری چنین برنامه‌هایی را با دوره‌های منظم در دستور کار قرار داد.

 

موسوی نسب خاطر نشان کرد: حفظ داشته‌های تاریخی و فرهنگی به نحوی وظیفه همه مردم جامعه است و دستگاه‌های متولی در عرصه فرهنگ و تاریخ در این باره پیشگام هستند و میراث فرهنگی شوشتر نیز در این باره اقدام کرده و چنین جشنواره‌ای را برگزار کرده است.

*شمار غذاهای سنتی شرکت کننده بیشتر بود

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان شوشتر اظهار داشت: در این برنامه بیش از 60 نوع غذا و حلوا شرکت کرده بود.

وی با اشاره به تعداد غذاهای سنتی شرکت داده شده در این جشنواره افزود: از شمار شرکت کنندگان در این جشنواره بیش 45 غذا و 15 حلوا و ترشی سنتی شرکت کرده بود.

موسوی‌نسب خاطر نشان کرد: بیش از 75 درصد از شرکت کنندگان در این جشنواره غذاهای سنتی را برای شرکت در بخش مسابقه برگزیده بودند که از این میان 10 غذا و حلوای برتر جایزه کسب کردند.

 

*برگزاری با سه روز تاخیر

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان شوشتر اظهار داشت: ابتدا قرار بود این جشنواره در روز چهارشنبه در خانه مستوفی شوشتر برگزار شود ولی به دلیل بدی شرایط جوی این مسابقه به امروز موکول شد.

وی ابراز امیدواری کرد: با استقبال زیادی که مردم از برگزاری این جشنواره انجام داده‌اند تلاش می‌کنیم تا دوره برگزاری این جشنواره در شوشتر کوتاه‌تر و منظم‌تر شود.

وی تاکید کرد: همکاری مدیریت خانه مستوفی برای برگزاری این جشنواره بسیار خوب بوده است و از زحمات این مجموعه نیز تشکر می‌کنیم.

انتهای پیام/72006/ع30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول