اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل خبر داد

بهره‌برداری از 40 طرح تولیدی کشاورزی در اردبیل

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از بهره‌برداری 40 طرح تولیدی با سرمایه‌گذاری 9 میلیارد و 600 میلیون تومان و اشتغالزایی 121 نفر به میمنت دهه فجر خبر داد.

بهره‌برداری از 40 طرح تولیدی کشاورزی در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عادل عبدایمانی در مراسم افتتاح فاز توسعه شرکت آرتا جوجه سبلان در اردبیل اظهار داشت: همزمان با اولین روز دهه فجر 34 پروژه عمرانی با اعتبار 3 میلیارد و 400 میلیون تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی تصریح کرد: با بهره‌برداری از این پروژه‌های عمرانی بیش از 4 هزار و 528 خانوار از مزایای آن استفاده می‌کنند.

عبدایمانی از صدور مجوز برای 27 واحد پرورش مرغ مادر گوشتی در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: ظرفیت پروانه‌های صادره 970 هزار قطعه است.

این مسئول اضافه کرد: بزرگ‌ترین این واحد مربوط به شرکت آرتا جوجه سبلان حاج‌نوری است که در 85 هکتار زمین اجرایی می‌شود.

وی تعداد جوجه‌ریزی و مرغ مادر گوشتی را در این مجموعه در قالب 10 مزرعه 576 هزار قطعه اعلام کرد و گفت: سالانه 52 میلیون جوجه در این شرکت تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: حدود پنج درصد از تولیدات این شرکت در داخل استان و بین مرغداری‌ها توزیع و خریداری می‌شود، 20 درصد به سایر کشورها صادر شده و مابقی نیز در سایر مناطق کشورمان با مقبولیت و معروفیت خاص توزیع می‌شود.

عبدایمانی در مورد مجموعه افتتاحی امسال اضافه کرد: مزرعه جدید حاج‌نوری با ظرفیت 80 هزار قطعه و سرمایه‌گذاری 6 میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد تا توانمندی‌ها در این زمینه همچنان توسعه پیدا کند.

انتهای پیام/62003/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول