اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شرکت ایمن پارک ایرانیان:

اجرای پارکومتر در همدان ناقص است/ شهرداری همدان پاسخگو باشد

خبرگزاری فارس: مدیر شرکت ایمن پارک ایرانیان گفت: طرح پارکومتر در همدان ناقص اجرا شده به طوری که عملاً برنامه‌ای برای اجرای آن وجود ندارد و شهرداری همدان باید پاسخگو باشد.

اجرای پارکومتر در همدان ناقص است/ شهرداری همدان پاسخگو باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، هفتم دی ماه در مراسمی با حضور شهردار و معاون عمرانی استاندار همدان، پارکومتر هوشمند همدان رونمایی و به صورت نمادین افتتاح شد.

با گذشت یک ماه و نیم از افتتاح این پارکومترها متوجه شدیم عملاً هیچ اتفاقی در این زمینه رخ نداده و پارکومتر همدان ناقص است.

در همین راستا مدیر شرکت ایمن پارک در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به اینکه سیستم پارکومتری که در همدان نصب شده است، کامل نیست و به نوعی شهرداری نتوانسته آن را راه‌اندازی کند، افزود: شرکت ایمن پارک تنها شرکت در کشور به عنوان سرمایه‌گذار و مجری پارکومتر هوشمند در شهرهای مختلف مشغول به اجرا و بهره‌برداری از این طرح است که شهرداری همدان با گذشت یک ماه هنوز نتوانسته آن را اجرایی کند.

سید علی هاشمی تصریح کرد: این شرکت با حضور در هر شهر پارکومترها را نصب و بهره برداری می‌کند و سهمی را نیز برای شهرداری همدان در نظر می‌گیرد.

وی به تشریح نصب و راه‌اندازی این پارکومتر در همدان پرداخت و گفت: در ابتدا شهرداری همدان با برگزاری مزایده‌ای که گویا تنها شرکت حاضر در این مزایده نیز شرکت ما بود، از ما دعوت به همکاری کرد اما معلوم نیست چه شد که شهرداری همدان اعلام کرد می‌خواهند خودشان در این زمینه سرمایه گذاری کنند.

مدیر شرکت ایمن پارک تأکید کرد: در ابتدا هم که شهرداری قصد سرمایه‌گذاری داشت، قرار بود شهرداری سیستم‌ها را از شرکت ما خریداری کند اما اقدام به خرید از شرکای ما کردند.

وی ادامه داد: ما تنها شرکت نصب و راه‌اندازی بودیم و قرار بود بهره‌بردار هم باشیم اما چون سیستم آنها آماده نبود، برنامه نرم افزاری را کامل در اختیار نداشتند و هماهنگی لازم نیز انجام نشد، پس ترجیح دادیم با آنها خداحافظی کنیم.

هاشمی خاطرنشان کرد: به منظور انجام مقدمات کار شرکت ما در همدان هزینه زیادی کرد به طوری که رهن دفتر و خرید تجهیزات دفتری هزینه‌ای بر ما متحمل شد.

وی با بیان اینکه حدود 7 هزار کارت هوشمند پارک سفارش داده و به شهرداری تحویل دادیم، افزود: همه این اقداماتی که در طول مدت زمان حضور در همدان انجام دادیم، از روی اعتماد متقابل بود و آنها هر روز قول می‌دادند که ظرف هفته آینده سیستم تکمیل شده و آماده بهره‌برداری می‌شود.

مدیر شرکت ایمن پارک گفت: همه مواردی که شرکت باید فراهم می‌کرد، آماده بود اما متأسفانه سیستم آن‌ها کامل نشد و ما نیز عطای آن را به لقایش بخشیدیم.

وی با بیان اینکه با هزینه‌ 110 میلیون تومانی برای پارکومتر هنوز این اقدام اجرایی نشده است، گفت: 35 پارکومتر با هزینه حدود 53 میلیون تومان و 70 هندهلد که با حدود 54 میلیون تومان خرید شد، اما هنوز این پارکومتر راه نیفتاده است.

هاشمی در ادامه سخنانش یادآور شد: در ابتدای کار 17 پارکومتر در خیابان بوعلی نصب شد که کار نمی‌کند یعنی برنامه کاملی برای اجرا ندارد.

وی با بیان اینکه قم نخستین شهر اجرا کننده پارکومتر است، یادآور شد: گرگان، بندر انزلی، کرمان و یزد در دستور کار قرار دارد و لاهیجان، بوشهر، اهواز، اصفهان، بندرعباس، ارومیه و شاهرود نیز در برنامه قرار دارد.

مدیر شرکت ایمن پارک با اشاره به اینکه تمام این‌ها در سازمان حمل و نقل و ترافیک اتفاق می‌افتد، اظهار کرد: شهرداری همدان به شدت از مدیرعامل سازمان ترافیک حمایت می‌کند و عملاً کارها را از خود رد و به گردن دیگران می‌اندازند که همین کوتاهی در حق خود و مردم همدان است.

وی درپاسخ به اینکه چرا در ابتدای جلسه افتتاح اعلام نکردند که پارکومترها ناقص است، افزود: قبل از جلسه افتتاح بنده به شهردار گفتم که ناقص است اما افتتاح شد و قرار شد در ادامه کامل شود اما نشد.

هاشمی اضافه کرد: دستگاهی که در روز افتتاح نمادین از یکی از پارکومترها نیز انجام شد، همان لحظه برق آن آماده شد تا دستگاه خود را نشان دهد به طوری که آن موقع هم تنظیم نبود.

وی از ارسال اظهارنامه به شهرداری در راستای برگرداندن کارت‌های هوشمند این شرکت خاطرنشان کرد: استفاده شهرداری از کارت‌های هوشمند شرکت پارکومتر ایران تخلف است، چرا که آرم شرکت ما روی کارت‌هاست و آن‌ها نباید از کارت ما استفاده کنند.

مدیر شرکت ایمن پارک گفت: یک ماه سکوت کردم اما دیدم با کارهایی که انجام می‌شود آن‌ها به سمت توهین و تهمت می‌روند به همین علت ترجیح دادم سکوت را بشکنم و همه حقایق را بگویم زیرا اگر آن‌ها می‌خواستند خودشان پارکومتر را اجرایی کنند، چرا مزایده گذاشتند، که همین امر خود تخلف است.

وی با اشاره به اینکه پارک‌بانان نرخ‌های واقعی را رعایت نمی‌کنند، بیان داشت: در حالی که پارک‌بانان باید زیر نظر شرکت‌های خصوصی باشند، اما در همدان توسط شهرداری اداره می‌شوند.

هاشمی در پایان تصریح کرد: سازمان ترافیک شهرداری در زمینه پارک‌بانان مستقیم عمل می‌کند، که غیر قانونی است هر چند مجوزی کوتاه مدت از شورا داشتند، اما تاریخ آن هم گذشته است.

انتهای پیام/89003/ر30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول