اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شرکت آبفار قروه خبر داد

بهره‌مندی 92 درصد روستائیان قروه از آب آشامیدنی سالم

خبرگزاری فارس: مدیر شرکت آبفار قروه از بهره‌مندی 92 درصد روستائیان این شهرستان از نعمت آب آشامیدنی سالم خبر داد.

بهره‌مندی 92 درصد روستائیان قروه از آب آشامیدنی سالم

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، ضریب بهره‌مندی روستاهای شهرستان قروه از آب آشامیدنی سالم از متوسط استانی و کشوری فراتر رفته، این در حالی است که تا چند سال پیش بیشتر روستاهای این شهرستان با مشکل نبود و یا کمبود آب آشامیدنی سالم دست و پنجه نرم می‌کردند.

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی روند تحول در روستاها با عمران و انجام کارهای زیربنایی رونق چشمگیری یافت و اجرای شبکه آبرسانی بهداشتی به این مناطق از خواسته‌های اصلی روستاییان به شمار می‌رفت.

در همین راستا و پس از جهاد سازندگی این شرکت آب و فاضلاب روستایی بود که به طور تخصصی کار آبرسانی به روستاها را بر عهده گرفت و امروز در آستانه سی و چهارمین فجر انقلاب اسلامی، برخورداری 92 درصدی روستاییان شهرستان قروه از نعمت آب آشامیدنی سالم گواه تلاش، خدمت و همت مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی در خدمتگزاری به ولی‌نعمتان انقلاب است.

مدیر شرکت آبفار قروه می‌گوید: در حال حاضر 95 روستای شهرستان قروه دارای آب آشامیدنی سالم هستند که شاخص برخورداری از آب سالم 92 درصد بوده و این میزان 6 درصد از میانگین کشوری و 10 درصد از میانگین استانی فراتر است.

بیش از 15 هزار خانوار روستایی و مراکز اداری و آموزشی موجود در روستاها از آب آشامیدنی سالم این مظهر حیات و سازندگی برخوردارند اما تلاش‌ها بدون وقفه ادامه دارد.

حاجعلی زارعی در این باره می‌گوید: 20 روستای شهرستان قروه در حال حاضر فاقد آب آشامیدنی سالم هستند که 12 روستا زیرپوشش شبکه آبفار نیست و برای آبرسانی به آن بیش از 5 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی می‌افزاید: تا‌کنون 9 مجتمع از آب سالم برخوردار شده و 3 مجتمع دیگر نیز سال‌های آینده به شبکه آب بهداشتی خواهند پیوست که با بهره‌برداری از آن شاخص بهره‌مندی به مرز 98 درصد خواهد رسید.

امسال 13 طرح در زمینه آبرسانی به روستاها در قروه در دست انجام بوده که به گفته زارعی اعتبار اجرای آن یک میلیارد و 930 میلیون تومان است.

وی گفت: طرح مطالعاتی 10 روستا برای اجرای شبکه جمع‌آوری فاضلاب برای نخستین بار امسال اجرایی خواهد شد.

اما به میمنت ایام‌الله دهه فجر امسال احمدآباد یکی از دورترین روستاهای قروه به همراه دو روستای شیخ جعفر و نارنجک از آب آشامیدنی سالم برخوردار خواهد شد که شاید مشکل روستای نارنجک کمی حادتر از دیگر روستاها باشد چرا که آلودگی شیمیایی، این نعمت را از اهالی این روستا دریغ کرده بود.

با بهره‌برداری از این طرح‌ها 760 خانوار روستایی زیرپوشش شبکه آبرسانی بهداشتی و سالم قرار می‌گیرند که برای اجرای آن در مجموع 11 میلیارد و 520 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.

مدیر شرکت آبفار قروه خاطرنشان کرد: در صورت تأمین اعتبار مورد نیاز تا دو سال آینده تمامی روستاهای این شهرستان دارای آب آشامیدنی سالم خواهند شد.

انتهای پیام/79009/ز30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول