اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه برازجان تاکید کرد

لزوم تقویت شور و شعور حسینی در عزاداری‌ها

خبرگزاری فارس: امام جمعه برازجان گفت: کیفیت و محتوای مراسمات عزاداری مهم است و همچنین باید نسبت به تقویت شور و شعور حسینی در بین عزاداران اهتمام ورزیم.

لزوم تقویت شور و شعور حسینی در عزاداری‌ها

به گزارش خبرگزاری‌ فارس از دشتستان، حجت‌الاسلام حسن مصلح عصر پنجشنبه در آیین عزاداری سالار شهیدان در برازجان اظهار داشت: گسترش فرهنگ عاشورایی در جامعه از مهم‌ترین اهداف برگزاری مراسمات عزاداری است و این مراسمات باید موجبات تقویت فرهنگ حسینی شود و باید از شیوه این امام عظیم‌الشان الگوبرداری کنیم.

وی افزود: علاوه بر اینکه کیفیت و محتوای مراسمات مهم است؛ باید نسبت به تقویت شور و شعور حسینی در بین عزاداران اهتمام ورزیم و باید خروجی مراسمات بالا باشد.

امام جمعه برازجان خاطرنشان کرد: ما باید به‌دنبال درک اهداف و آرمان‌های امام حسین(ع) و واقعه عاشورا باشیم و از برخی از رفتارها و عزاداری‌های نادرست پرهیز کنیم و باید فرهنگ صحیح عزاداری را در سطح جامعه نهادینه کنیم.

مصلح با انتقاد از برخی افراد بی‌حجاب در مراسمات عزاداری تصریح کرد: امام حسین(ع) برخی از عزاداری‌های نامناسب و طبل و دمام‌زنی را نمی‌خواهد که در حاشیه آن هم زنان و دختران با بدحجابی خودنمایی کنند بلکه درک صحیح و عمل به آموزه‌های مکتب اسلام را از ما خواسته است.

این مسئول بر لزوم تلاش برای برپایی نماز اول وقت تاکید کرد و افزود: امام حسین(ع) در مسیر ترویج نماز و حجاب به شهادت رسید آن وقت ما بیاییم و در وقت نماز به طبل‌زنی بپردازیم؟

وی برازجان عنوان کرد: در شرایطی که دشمن برای زدودن دین و مذهب تلاش می‌کند ما باید به شکل اصولی و ریشه‌ای در تقویت مبانی اسلامی اهتمام ورزیم و باید به شکل ارزشی و اسلامی عزاداری کنیم.

مصلح متذکر شد: خودنمایی و ریا نباید وارد مراسمات شود و عزاداری‌ها باید خالصانه و برای رضای خدا باشد و در واقع باید نسبت به گسترش فرهنگ عاشورایی اهتمام ورزیم.

امام جمعه برازجان در پایان اذعان داشت: هیئت‌های مذهبی همواره در گسترش ارزش‌ها تلاش داشته‌اند و امیدوار هستیم در این شهرستان شاهد افزایش معنویت در بین هیئت‌ها باشیم.

انتهای پیام/2451/ن20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول