اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گیلان:

مشکلات صنعت چای با ورود بخش خصوصی برطرف می‌شود

خبرگزاری فارس: استاندار گیلان با بیان اینکه ورود بخش‌خصوصی به صنعت چای بسیاری از مشکلات آن را برطرف می‌کند، گفت: تفاهمنامه سازمان چای کشور با شرکت صدرا بازارپسند است.

مشکلات صنعت چای با ورود بخش خصوصی برطرف می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از لنگرود، کیهان هاشم‌نیا در بازدید از روند احداث بندر چمخاله اظهار کرد: بندر چمخاله یکی از بنادر در دست احداث ماست، مانند بندر آستارا که ساخته شده و یک پست آن آماده است و بندر کاسپین با تفاهم‌نامه جدیدی که تهیه شده به بخش خصوصی واگذار می‌شود و تا 18 ماه دیگر یک پست آن افتتاح می‌شود و بندر کیاشهر نیز برای آغاز فعالیت آماده است.

 وی بندر چمخاله را مهم خواند و گفت: برای این بندر تاکنون بیش از 17 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده که 12 میلیارد تومان آن مربوط به خرید ماشین‌آلات و 5 میلیارد تومان نیز ساخت موج‌شکن است و امیدواریم با برطرف شدن مسایل این بندر تا نیمه نخست سال 93 افتتاح شود.

وی افتتاح بندر چمخاله را حلقه تکمیل بنادر گیلان نامید و تصریح کرد: با ساخت این بندر حلقه ساخت بنادر گیلان تکمیل می‌شود و می‌توانیم از آستارا تا چابکسر بارگیری و جابه‌جایی حمل مسافر در استان و کشورهای همسایه را داشته باشیم

هاشم‌نیا درباره امضای تفاهمنامه سازمان چای با شرکت صدرا خاطرنشان کرد: اجرای دقیق و کامل بندهای توافقنامه اخیر سازمان چای و بخش خصوصی که با هدف حل مشکل دیرینه پرداخت مطالبات چایکاران صورت گرفته است می‌تواند دورنمای روشنی را برای صنعت چای ترسیم کند. 

وی با بیان اینکه همزمان با حمایت‌های دولت کار فشرده‌ای برای مذاکره با بخش خصوصی برای ورود موثر به صنعت چای و پرداخت مطالبات چایکاران صورت گرفته است، اذعان کرد: اگر قیمت چای مانند برنج، مرکبات، بادام، زیتون و دیگر محصولات کشاورزی توسط اقتصاد بازار تعیین شود و بازار تعیین کننده قیمت چای شود؛ مشکلات این بخش زودتر برطرف می‌شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه همواره بخشی از مطالبات چایکاران توسط کارخانه‌های چای‌سازی پرداخت می‌شود گفت: به دلیل اینکه کارخانه‌ها تا محصولاتشان را نفروشند توانایی پرداخت مطالبات را نداشتند در پرداخت این مطالبات تاخیر ایجاد می‌شد که با ورود قوی بخش‌خصوصی  این مشکل برطرف می‌شود.

وی تفاهمنامه مذکور را بازارپسند و ایجاد بازار مناسب خواند و با اشاره به افزایش 40 درصدی قیمت برگ سبز چای خریداری شده توسط شرکت صدرا نسبت به قیمت خرید تضمینی، خاطرنشان کرد: این قیمت نسبت به امسال نیز 70 درصد بیشتر است که اینکار انگیزه مناسبی برای افزایش کیفیت برگ سبز تولیدی توسط چایکاران می‌شود.

هاشم‌نیا با بیان اینکه اکنون محصولات مربوط به چای تنها در تولید چای خشک خلاصه می‌شود متذکر شد: اکنون چای خشک نیز با بسته‌بندی‌های متوسط و پایین به بازار تولید می‌شود اما با ورود بخش‌خصوصی شاهد تولید محصولات جدید از چای خواهیم بود.

انتهای پیام/84001/ت40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول