اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار فیروزآباد:

زیرساخت‌های تولید در فیروزآباد فراهم شده است

خبرگزاری فارس: فرماندار فیروزآباد گفت: در این شهرستان ظرفیت‌های بسیاری در زمینه‌های کشاورزی، معدن، صنایع دستی، گردشگری و صنعت وجود دارد که زیرساخت‌های آن فراهم شده است.

زیرساخت‌های تولید در فیروزآباد فراهم شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از فیروزآباد، جهانبخش بهمنی پیش از ظهر امروز در نخستین همایش اساتید بومی فیروزآباد که در سالن اجتماعات فرمانداری با حضور اساتید برجسته چهار دانشگاه این شهرستان برگزار شد با تسلیت اربعین حسینی اظهار داشت: پیش از انقلاب حسرت داشتن یک دانشگاه در فیروزآباد را داشتیم تا زمینه درس و فراگیری تحصیل را در شهرستان خود داشته باشیم.

فرماندار فیروزآباد ادامه داد: امروز به برکت انقلاب اسلامی دانشگاه‌ها و دانشکده‌هایی از جمله آزاد اسلامی، پیام نور، علمی کاربردی، جهاددانشگاهی و دانشکده فنی سما در این شهرستان راه‌اندازی شده و در آینده نزدیک موسسه آموزش عالی نیز تاسیس می‌شود.

بهمنی اضافه کرد: وجود 200 استاد و نخبه بومی در این شهرستان یک افتخار و فرصت علمی است که باید از این ظرفیت در راستای توسعه، سرمایه‌گذاری و اشتغال استفاده شود.

وی بیان داشت: ظرفیت‌های خوب انسانی، طبیعی، اقلیمی فیروزآباد نشان می‌دهد که با برنامه‌ریزی و تلاش مسئولان و نخبگان می‌توان توسعه اقتصادی را به نحو مطلوب در این شهرستان رقم زد.

نماینده عالی دولت در شهرستان فیروزآباد با اشاره به کشورهای پیشرفته و توسعه یافته گفت: در این‌گونه کشورها برنامه‌ریزی‌هایی که صورت می‌گیرد بر اساس یک کار پژوهشی و تحقیقاتی است، در صورتی که در کشور ما این‌چنین نیست.

بهمنی خاطرنشان کرد: نخستین کاری که باید در راستای پیشرفت فیروزآباد انجام شود تجزیه و تحلیل وضعیت موجود این شهرستان و شناخت موقعیت فعلی آن است.

وی ادامه داد: لازم است که پس از تجزیه و تحلیل و شناسایی نقاط ضعف فیروزآباد، تهدیدها را تبدیل به فرصت کرده و بر اساس حساسیت موضوعات، آنها را اولویت‌بندی کنیم.

نماینده سیاسی دولت در شهرستان فیروزآباد افزود: با توجه به اینکه کار تحقیقاتی نیاز به ابزار لازم خود و امکانات دارد با تشکیل اتاق فکر توسط فرمانداری در دانشگاه علمی کاربردی از تمام اساتید پرتوان این شهرستان دعوت کرده‌ایم تا در زمینه پژوهش و توسعه فیروزآباد، مشارکت داشته باشند.

فرماندار فیروزآباد افزود: نخبگان با درک وضعیت موجود جامعه می‌توانند معقول‌ترین و بهترین راهکارها را برای توسعه این شهرستان ارائه دهند.

وی با اشاره به وجود ظرفیت‌های فراوان در این شهرستان گفت: در فیروزآباد ظرفیت‌های کشاورزی، معدن، صنایع دستی، گردشگری و صنعت وجود دارد که زیرساخت‌های آن فراهم شده است.

رئیس کمیته برنامه‌ریزی شهرستان فیروزآباد خاطرنشان کرد: زمینه راه‌اندازی سه شهرک صنعتی در این شهرستان با 55 هکتار در روزبدان، 95 هکتار در مرادآباد میمند و 20 هکتار در جایدشت با زیرساخت‌های آب، برق و گاز فراهم شده است.

بهمنی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی کارخانه کربنات سدیم و تلاش و تعامل مسئولان در جذب سرمایه‌گذار مربوط به این پروژه افزود: جذب سرمایه‌گذار برای این پروژه و پیشرفت عملیات اجرایی آن، نشان از تعامل مسئولان این شهرستان دارد که در راستای اشتغالزایی قدم برداشته‌اند.‌

وی ادامه داد: اشتغالزایی تابعی از تولید است و تولید تابعی از سرمایه‌گذاری است که می‌تواند در راستای مقابله با تورم حرکت کند.

فرماندار فیروزآباد در پایان با اشاره سیاست‌‌های کوچک‌سازی بدنه دولت و تقویت بخش خصوصی بیان داشت: دانشجو باید پس از اتمام تحصیلات دانشگاهی صاحب مهارت و کارآفرین باشد و خود بتواند کار و اشتغال تولید کند که این مهم به عملکرد مفید اساتید دانشگاه‌ها بر می‌گردد.

انتهای پیام/2448/ح30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول