اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از محل فروش اوراق مشارکت

270 میلیارد تومان اعتبار خط آهن قزوین ‌ـ رشت تامین شد‌‌/‌ آغاز ریل‌گذاری محور قزوین ‌ـ رشت

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع نمایندگان گیلان گفت: بیش از 270 میلیارد تومان اعتبار آخرین مرحله احداث خط‌ آهن قزوین ‌ـ رشت از محل فروش اوراق مشارکت تامین شده است.

270 میلیارد تومان اعتبار خط آهن قزوین ‌ـ رشت تامین شد‌‌/‌ آغاز ریل‌گذاری محور قزوین ‌ـ رشت

ناصر عاشوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فومن با اشاره به روند پیشرفت فاز نخست پروژه راه‌آهن رشت‌ـقزوین اظهار کرد: ریل‌گذاری این خط آهن آغاز و تجهیزات آن خریداری شده است.

به گفته وی، بیش از 270 میلیارد تومان اعتبار آخرین مرحله احداث خط‌ آهن مذکور از محل فروش اوراق مشارکت تامین شده است.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس با ابراز امیدواری از اینکه تا پایان دولت دهم این پروژه به بهره‌برداری برسد، افزود: اجرای این پروژه به طول 165 کیلومتر که از آرزوهای دیرینه مردم گیلان و ایران است، اکنون با حضور 9 پیمانکار فعال و 90 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست.

*پیش‌نویس قرارداد احداث راه‌آهن محور رشت‌ـانزلی‌ـآستارا نهایی می‌شود

وی از نهایی شدن آخرین مرحله مطالعاتی درباره پیش نویس قرارداد احداث راه‌آهن رشت‌ـانزلی‌ـآستارا در هفته آینده خبر داد.

عاشوری با بیان تاثیرگذاری بسیار بالای راه‌آهن رشت به آستارا، خاطرنشان کرد: در جلسه مشترک برخی نمایندگان، معاون استاندار و مدیر کل راه و شهرسازی گیلان با تعدادی از معاونان وزیر راه و شهرسازی در تهران، مقرر شده پس از نهایی کردن قرارداد مذکور پرونده این پروژه عظیم در شورای اقتصاد کشور به منظور تامین ریالی و ارزی مطرح و واگذاری قطعی احداث این خط راه‌آهن انجام شود.

وی با تصریح بر اینکه قرار است احداث راه‌آهن رشت‌ـانزلی‌ـآستارا به صورت فاینانس به یک شرکت چینی واگذار شود، افزود: موافقت‌های اولیه در  زمینه زیرسازی، آزادسازی و پل‌سازی و ... از طرف یک شرکت پیمانکار ایرانی با حضور مهندسان و عوامل داخلی به عنوان نماینده شرکت چینی انجام شده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: خرید، تامین، نصب و راه‌اندازی تجهیزات این خط راه‌آهن نظیر ریل‌گذاری و واگن‌ها، به‌عهده شرکت طرف قرارداد چینی است.

وی راه‌اندازی خط راه‌آهن رشت‌ـانزلی‌ـآستارا را دارای ابعاد مهم اقتصادی و اجتماعی دانست و یادآور شد: این پروژه عظیم به طول 170 کیلومتر، فاز دوم خط راه‌آهن قزوین‌ـرشت‌ـآستارا است که ایران را به کشورهای همسایه مانند آذربایجان، روسیه و حتی کشورهای آسیای میانه و اروپایی متصل می‌کند.

انتهای پیام/84001/ز20/گ1003

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول