اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حکم انجمن فلوربال کشور

دستخوش رئیس انجمن فلوربال قم شد

خبرگزاری فارس: نخستین رئیس انجمن فلوربال استان قم در حکمی از سوی رئیس انجمن فلوربال فدراسیون انجمن‌های ورزشی کشور معرفی شد.

دستخوش رئیس انجمن فلوربال قم شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، در حکمی از سوی انجمن فلوربال کشور و با تایید فدراسیون انجمن‌های ورزشی کشورمان مهدی دستخوش به عنوان نخستین رئیس انجمن فلوربال استان قم منصوب شد تا این رشته ورزشی تازه وارد به قم حرکت جدی خود را در مسیر رشد و توسعه بیشتر آغاز کند.

این در حالی است که فلوربال یکی از چندین رشته ورزشی زیر مجموعه فدراسیون انجمن‌های ورزشی کشورمان است و در استان‌های مختلف کشور نیز این رشته زیرپوشش هیئت انجمن‌های ورزشی به صورت رسمی به فعالیت می‌پردازد.

فلوربال با توجه به نوع اجرای آن یکی از رشته‌های جذاب ورزشی نیز در بین علاقمندان به ورزش محسوب می‌شود و کلمه فلور به معنای کف و یا زمین صاف و بال نیز به معنای توپ است و فلوربال به معنای بازی با توپ روی زمین ترجمه شده است.

همچنین این ورزش که فعالیت خود را برای نخستین بار در قم با راه‌اندازی مدرسه فلوربال در شهرک پردیسان قم آغاز کرده است، در کشورهای مختلف همچون سوئد، نروژ، سوئیس و آلمان با نام‌های مختلف رایج شده و در مجموع به معنای دیگر، این رشته رد و بدل کردن توپ بین چند بازیکن است.

این رشته ورزشی که امروز به یکی از ورزش‌های رایج نوجوانان و جوانان کشورهای توسعه یافته بدل شده است، از سال 1958 ‪  میلادی در آمریکا آغاز شد و به سرعت در کانادا توسعه یافت و در سال 1960 نخستین مسابقات این رشته ورزشی در شهر میشگان برگزار شد. همچنین پس از مدت کوتاهی، جوانان سوئدی استقبال چشم‌گیری از این رشته ورزشی کردند به شکلی که مسئولان ورزش کشور سوئد را مجاب کرد تا نخستین فدراسیون رشته ورزشی فلوربال را در سال 1981 در کشور خود تاسیس کنند.

گسترش این رشته ورزشی در اروپای شمالی به شکلی بود که پس از سوئد، کشورهای فنلاند و سوئیس نیز دست به تاسیس فدراسیون فلوربال زدند و از آنجا که گسترش این رشته ورزشی نیازمند راه‌اندازی فدراسیون بین‌المللی بود، در روز 12 ماه آوریل سال 1986 در شهر‌ هاسکوارنا سوئد، فدراسیون بین‌المللی این رشته راه‌اندازی شد تا توسعه جهانی این ورزش روند سریع‌تری پیدا کند.

استقبال بی‌نظیر کشورهای شرق آسیا و اقیانوسیه سبب شد تا این رشته ورزشی به سرعت در قاره آسیا رشد یابد و به سبب آن کنفدراسیون فلوربال آسیا و اقیانوسیه در دوم ماه ژوئن سال 2005 در سنگاپور که یکی از اعضای فدراسیون بین‌المللی این رشته است، تاسیس شود.

در شرایط کنونی فدراسیون بین‌المللی فلوربال دارای 52 عضو فعال است و کنفدراسیون فلوربال آسیا و اقیانوسیه با ‪ 12عضو در فدراسیون بین‌المللی فعالیت می‌کند و استرالیا، ژاپن، هندوستان، کره جنوبی، مالزی، نیوزیلند، پاکستان، سنگاپور، تایلند، مغولستان، اندونزی و ایران کشورهای عضو کنفدراسیون فلوربال قاره‌های آسیا و اقیانوسیه هستند.

انتهای پیام/78002/و30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول