اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  احزاب و تشکل ها

صفار هرندی:

90 درصد معترضان بعد از استماع سخنان رهبری فتنه را همراهی نکردند

خبرگزاری فارس: یک کارشناس مسائل سیاسی گفت: کسانی که در روزهای اول فتنه در تظاهرات خیابانی حضور داشتند با استماع سخنان رهبری در نمازجمعه تاریخی به مرور از تعداد آنان کاسته شد به طوریکه 9دهم طرفداران آنها دیگر با آنها همراهی نکردند

90 درصد معترضان بعد از استماع سخنان رهبری فتنه را همراهی نکردند

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، صفارهرندی که در مورد واقعه 9 دی در شبکه قرآن صدا و سیما حضور یافته بود به تعریفی از فتنه پرداخت و اظهار داشت: معنای فتنه که مکرر در قرآن به آن استشهاد شده یعنی آزمون و آزمایش برای عیارسنجی افرادی که خود را مؤمن قلمداد کنند و هدف خداوند از این آزمایشات آن است که به آنها بفهمانند که تا چه حد مؤمن هستند.

وی افزود: فتنه متفاوت است و خیلی‌ها بودند که بر اثر درست استفاده نکردن از یک نعمت دچار نگون‌بختی شدند؛ حضرت علی(ع) نیز در وقوع فتنه‌ها می‌فرماید آن چیزی که در وقوع فتنه‌ها تأثیرگذار است،‌هوای نفسانی و بدعت‌ها هستند.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه در فتنه‌های بعد از انقلاب نقش‌آفرینان کسانی بودند که ظاهر خودی و همراه امام داشتند، اظهار داشت: آقای قطب‌زاده که در هواپیمایی که امام از فرانسه به ایران آمد در کنار امام بود در فتنه‌ای برای نابودی انقلاب تلاش کرد که البته ناکام بود.

هرندی با تأکید بر اینکه پیچیدگی فتنه به دلیل دامنه اجتماعی آن است، گفت: بصیرت یعنی مسلح شدن به ابزار و سلاح‌هایی که در موقع پیچیدگی‌ها مسئله را ساده کند، بنابراین لازم نیست که طرف خیلی عالم و فیلسوف باشد، خیلی از همین فیلسوف‌ها نیز فیلسوف بودند و سقوط کردند و متزلزل شدند.

وی تأکید کرد: دوران فتنه دوران مناسبی بود برای تلنگر خوردن به خیلی از اذهان و دلها که روزهای اول فتنه تحت تأثیر تعلقات عمل می‌کردند و اما با گذشت زمان از این تعلقات دل کندند.

این کارشناس مسائل سیاسی افزود: کسانی که در فتنه سال 88 ظاهر شدند مافی‌الضمیر خود را بیرون ریختند. البته این افراد درجه‌بندی شده هستند. مثلاً در روزهای اول انقلاب بود که سلطنت‌طلبها و منافقین با هم بودند و ردپای آمریکا نیز در میان فتنه‌های آنها به وضوح روشن بود.

هرندی ادامه داد: در فتنه سال 88 نیز کسانی که نسبت به انقلاب کینه داشتند به کمک عناصر داخلی که دوستان و همرزمان ما بودند و در مقاطعی مدیریت ارگان‌های اصلی نظام را برعهده داشتند اجازه عقده‌گشایی را به آمریکایی‌ها و دشمنان دادند.

وی همچنین به سخنان و اظهارات جدید محسن کدیور نیز اشاره کرد و گفت: این شخص روزی خود را شاگرد امام می‌دانست اما امروز به امام فحش می‌دهد و امام را متهم به جنایت می‌کند،‌آن چیزی که امروز وی را به این روز کشانده این است که وی از هوای نفسانی خود تبعیت می‌کند و یک همجنس‌باز، بهایی و سلطنت‌طلب با وی همراهی می‌کنند.

این کارشناس مسائل سیاسی خطاب به سران فتنه اظهار داشت: این افراد مدعی خط امام بودند اما چه حجتی داشتند که مقابل امام صف‌آرایی کردند شاید بگویند ما صف‌آرایی نکردیم، پس پاسخ بدهند بگویند چرا لشگرکشی خیابانی کردیم.

هرندی معتقد است کسانی که در روزهای اول فتنه در تظاهرات خیابانی حضور داشتند افراد زیادی بودند اما با استماع سخنان رهبری در نمازجمعه تاریخی به مرور از تعداد آنان کاسته شد به طوریکه 9دهم طرفداران آنها دیگر با آنها همراهی نکردند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری دوران هشت ماهه فتنه را هدایت و به پای کار کشاندن دیگر دستگاه‌ها بودند تصریح کرد: حضرت آقا با زیاده‌روی‌ها مخالف بودند و بود مواقعی که خدمت مقام معظم رهبری لیست می‌آوردند که این افراد باید دستگیر شوند اما آقا می‌گفت، شما چرا به دنبال چنین کارهایی هستید،‌بهتر است کارهای دیگری را انجام دهیم و این نشان از رفعت و حکمت والای ایشان است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول