اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل شرکت گاز گلستان:

هیچ نگرانی برای تامین گاز در گلستان وجود ندارد

خبرگزاری فارس: مدیر عامل شرکت گاز استان گلستان گفت: هیچ نگرانی برای تامین گاز در فصل زمستان در استان گلستان وجود ندارد.

هیچ نگرانی برای تامین گاز در گلستان وجود ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، رمضانعلی سنگدوینی صبح امروز در جمع سرپرستان نمایندگی‌های دفاتر خبرگزاری در استان گلستان، اظهار داشت: قطعی گاز در سال 1386 و سرمای شدید در آن سال علاوه بر اینکه مشکلاتی را برای مردم استان‌های شمالی به وجود آورد ولی فرصت خوبی را برای شرکت گاز مهیا کرد تا اقدام به نوسازی و بهسازی شبکه گازرسانی خود کنند.

قطعی گاز در  1386 فرصت خوبی برای بازسازی شبکه گازرسانی بود

وی با اشاره به اینکه شرکت گاز در بحث زیرساختی عملکرد مثبتی داشته است خاطرنشان کرد: در سال‌های قبل از 1386 در برخی از شهرها عملیات گازرسانی صورت گرفت ولی فرصت بازنگری ایجاد نشد اما حوادث آن سال باعث شد که اقدامات خوبی برای بررسی و بازنگری افت فشار و بازسازی تجهیزات و شبکه گاز صورت بگیرد.

26 میلیارد تومان از سال 1386 برای زیرساخت‌های گاز هزینه شد

مدیر عامل شرکت گاز استان گلستان با بیان اینکه بیش از 26 میلیارد تومان از سال 1386 برای زیرساخت‌های گاز هزینه شده است گفت: بعضی از ایستگاه‌هایی که بعد از مدتی عمر مفید خود را از دست داده بودند در این مدت به طور کامل بازسازی شده‌اند.

سنگدوینی ادامه داد: هم‌اکنون با انجام انتقال گاز جنوب به استان‌های شمالی با اعتباری بالغ بر 600 میلیارد تومان جای هیچ نگرانی برای کمبودهای احتمالی گاز در استان‌های شمالی وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون گاز گلستان از سمت خراسان‌رضوی و از سمت استان‌ مازندران تامین می‌شود ابراز داشت: هم‌اکنون تامین گاز برای استان گلستان نسبت به گذشته از شبکه و خط انتقال مختلف صورت می‌گیرد و وضعیت به مراتب بهتر شده است.

اولویت اول شرکت گاز تامین گاز برای مصارف خانگی است

مدیر عامل شرکت گاز استان گلستان با بیان اینکه اولویت اول شرکت گاز تامین گاز برای مصارف خانگی است بیان داشت: در مواقع اوج مصرف، گاز صنایع و شرکت‌های تولید قطع می‌شود تا مشکلی برای مصرف‌کنندگان خانگی پیش نیاید.

سنگدوینی با بیان اینکه روزانه فشار گاز استان کنترل می‌شود خاطرنشان کرد: روزانه از چهار نقطه استان در شهرهای گنبدکاووس، کردکوی و دو نقطه در گرگان فشار گاز لحظه‌به‌لحظه کنترل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه فشار گاز در 24 ساعت گذشته بین 700 تا 820 بوده است تصریح کرد: فشار گاز استان همه روزه در ساعت 18 و 6 صبح بررسی می‌شود.

مصرف بیش از 8 میلیون مترمکعب گاز در در 24 ساعت گذشته

مدیر عامل شرکت گاز استان گلستان گفت: در 24 ساعت گذشته 8 میلیون و 309 هزار و 584 مترمکعب گاز در سطح استان مصرف شد که البته این مصرف به غیر از نیروگاه علی‌آبادکتول و کارخانه سیمان بوده است.

وی ادامه داد: 537 هزار و 180 مترمکعب این میزان نیز مربوط به جایگاه‌های سی‌.ان‌.جی بوده است.

سنگدوینی با اشاره به اقدامات شرکت گاز گلستان برای مواقع اضطراری تاکید کرد: برگزاری جلسه توجیهی با حضور 300 نفر از پرسنل شرکت گاز، خرید سه کانکس در کردکوی، گنبدکاووس و گرگان با تمام امکانات برای مواقع اضطراری، ساماندهی گروه‌های معین و پشتیبانی در 21 مرکز روستایی امدادی و 27 مرکز شهری جمعاً 48 مرکز، استقرار 18 مرکز گازبانی، آمادگی 30 گروه 11 نفره نیروهای ستادی و بسیجی برای شرایط اضطراری مجهز به تلفن و وسایل مرتبط از مهمترین اقدامات این شرکت بوده است.

برگزاری مانور آتش‌سوزی و آمادگی برای قطع گاز در گنبدکاووس

مدیر عامل شرکت گاز استان گلستان همچنین از برگزاری مانور آتش‌سوزی و آمادگی برای قطع گاز در گنبدکاووس تا آخر این ماه خبر داد و اذعان داشت: یک گروه 20 نفره از نیروهای متخصص و امدادگر شرکت گاز گلستان در ماه گذشته در مانور قطع گاز استان‌های شمالی در شهر بابل شرکت کردند.

سنگدوینی با اشاره به برنامه‌های فرهنگی برای صرفه‌جویی و بهینه مصرف کردن گاز در فصل زمستان از سوی این شرکت گفت: در بحث صرفه‌جویی برای بررسی اثربخشی برنامه‌های تلویزیونی در درست مصرف کردن گاز، قراردادی با صدا و سیما استان بسته شد تا نتایج علمی از این برنامه‌ها برای برنامه‌ریزی بهتر استخراج شود.

دمای اتاق بین 19 تا 24 درجه موجب صرفه‌جویی یک و نیم مترمکعب می‌شود

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته طبق بررسی‌ها بین 10 تا 12 درصد صرفه‌جویی در مصرف گاز در سطح استان داشتیم گفت: قرار داشتن دمای اتاق بین 19 تا 24 درجه موجب صرفه‌جویی یک و نیم مترمکعب در یک واحد مسکونی 60 تا 100 متری می‌شود.

مدیر عامل شرکت گاز استان گلستان اضافه کرد: اگر این تاکیدات درست اجرا شود در پنج ماه اوج مصرف در استان که از نیمه اول آبان ماه شروع و تا نیمه فروردین ادامه دارد برای 405 هزار خانوار مصرف‌کننده خانگی که در سطح استان داریم بیش از 607 هزار مترمکعب در 24 ساعت و 18 میلیون و 225 هزار مترمکعب طی یک ماه صرفه‌جویی گاز ایجاد می‌شود.

سنگدوینی افزود: ارزش ریالی این میزان صرفه‌جویی در یک ماه بیش از 3/6 میلیارد تومان خواهد شد که با این مبالغ می‌توان اقدامات زیادی در بخش زیرساختی در سطح استان ایجاد کرد.

وی ادامه داد: در طی یک دوره پنج ماه سرما در گلستان نیز با این روش 30 میلیارد تومان در بخش مصرف گاز صرفه‌جویی صورت می‌گیرد که این مبلغ برابر با بودجه یکساله عمرانی شرکت گاز استان گلستان است.

انتهای پیام/2307/ی/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول