اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار شادگان:

فقر فرهنگی عامل افزایش میزان کودکان کار است

خبرگزاری فارس: معاون فرماندار شادگان گفت: فقر فرهنگی عامل اصلی بازماندگی از تحصیل برای کودکان و کشیده شدن آنها به سمت کار است.

فقر فرهنگی عامل افزایش میزان کودکان کار است

عبدالزهرا سنواتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شادگان اظهار کرد: بسیاری از کودکان کار از خانواده‌های کم درآمد و بی‌بضاعت هستند و برای جلوگیری از کشیدن کودکان به سمت کار باید دولت طبق قانون اساسی و عدالت اجتماعی، امکانات و رفاه اجتماعی را فراهم کند.

وی افزود: اگر زمینه اشتغال برای تمام افراد واجد شرایط جامعه فراهم شود، دیگر خانواده‌های فقیر و بی‌بضاعت مجبور نمی‌شوند کودکان خود را برای کار راهی خیابان‌ها کنند.

معاون فرماندار شادگان در ادامه تأمین معیشت مسکن و بهداشت برای تمام افراد جامعه را راهکاری برای جلوگیری از افزایش میزان کودکان کار ارزیابی کرد و گفت: انتظار این است که سازمان‌های حمایتی مانند بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) در مورد کودکان کار اقدامات عاجل‌تری انجام دهند.

وی در ادامه گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شادگان خاطرنشان کرد: فقر فرهنگی عامل اصلی بازماندگی از تحصیل برای کودکان و کشیده شدن آنها به سمت کار است.

سنواتی اضافه کرد: اغلب خانواده‌هایی که فرزندانشان از تحصیل باز می‌مانند، بینش پایینی نسبت به تحصیل فرزندانشان داشته بنابراین از تحصیل و یادگیری آنها امتناع می‌ورزند.

وی با تأکید بر اینکه فقر فرهنگی اولی‌تر از فقر اقتصادی است، ادامه داد: ضروری‌ست بسترها و زیرساخت‌های لازم فراهم شود تا تعداد بازماندگان از تحصیل کاهش یابد.

معاون فرماندار شادگان با اشاره به اینکه بازماندگی از تحصیل، شایسته جمهوری اسلامی نیست، اظهار کرد: رفتار اولیا و مربیان از دیگر عامل بازماندگی از تحصیل بین دانش‌آموزان است.

وی بیان کرد: بدرفتاری برخی معلمان منجر به انگیزه‌کشی میان دانش‌آموزان شده و همین امر سبب بی‌علاقگی دانش‌آموزان به ادامه تحصیل و افزایش آمار بازماندگان از تحصیل می‌شود.

انتهای پیام/72001/ع/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول