اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اردبیل خبر داد

مصرف روزانه 3 میلیون متر‌مکعب گاز شهری در اردبیل

خبرگزاری فارس: فرماندار اردبیل گفت: با مصرف روزانه 3 میلیون متر‌مکعب گاز شهری ضرورت ساماندهی در استفاده بهینه از این نعمت بزرگ ملی و الهی اجتناب‌ناپذیر است.

مصرف روزانه 3 میلیون متر‌مکعب گاز شهری در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، یوسف اکبری ظهر امروز در جلسه کمیته سوخت و حمل و نقل اردبیل اظهار داشت: راه حل کاهش مصرف و بهینه‌سازی انرژی در کشور نیازمند فرهنگ‌سازی است و زمینه تحقق آن نیز در گرو آموزش عمومی می‌باشد.

وی خاطرنشان کرد:‌ آگاهی دادن به مردم، روشنگری در مصرف بهینه و تبیین استفاده صحیح و مناسب از سوخت و انرژی به عنوان سرمایه ارزشمند کشور یکی از ابزارهای معرفی شده و توفیق در ارائه خدمات مطلوب برای کاهش مصرف و بهینه‌سازی در انرژی است.

فرماندار اردبیل با تاکید بر مدیریت سوخت و اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها، این امر را در صیانت و حفاظت از سرمایه‌های ملی موثر دانست.

اکبری یادآور شد:‌ کشور ما در بخش مصرف انرژی میانگینی بالاتر از سایر کشورها دارد.

این مسئول گفت:‌ این نشان‌دهنده عدم تناسب در مصرف بهینه و صحیح منابع انرژی است که دولت احمدی‌نژاد با تدبیری هوشمندانه و ورود شجاعانه خود در ساماندهی مباحث سوخت و انرژی تلاشی مضاعف داشته است.

رئیس ستاد سوخت و حمل و نقل اردبیل عنوان کرد:‌ با همراهی و مشارکت مسئولانه آحاد جامعه در مسیر فرهنگ‌سازی و جذب همکاری‌های مردم گا‌م‌های بلندی در این زمینه برداشته می‌شود که حرکت‌های موثر در این زمینه قابل تقدیر است.

کاهش 13 درصدی مصرف نفت سفید در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبری در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت:‌ کاهش 13 درصدی مصرف نفت سفید و تعادل‌بخشی در نقطه معقول و متوسط به رغم تولید سالانه هزاران دستگاه وسایط نقلیه سبک و سنگین مصرف بنزین و گازوئیل را نیز هدفمند و ضابطه‌مند کرده است.

وی در خصوص مصرف روزانه گاز شهری در اردبیل که در حدود 3 میلیون متر‌مکعب است نیز افزود: این مقدار گاز مصرفی در شهر اردبیل برای 155 هزار مشترک گاز تامین و توزیع می‌شود.

فرماندار اردبیل تصریح کرد:‌ به لحاظ اشتراک‌پذیری نیز روزانه تا سقف 200 کنتور امکان گشایش در اشتراک‌پذیری به شهروندان میسر شده است.

اکبری به پیش‌بینی سازمان هواشناسی مبنی بر فصل بارندگی پر‌برکت در سه ماه پایانی سال اشاره کرد و ادامه داد:‌ افزایش برودت هوا در این موسم قطعاً مصرف بیشتری را به دنبال خواهد داشت که ضرورت دارد در این حوزه صرفه‌جویی‌های لازم صورت گیرد.

وی رعایت استانداردهای لازم در مصرف انرژی و سوخت و توجه به نکات ایمنی و تلاش همگانی در مدیریت مصرف بهینه و مورد نیاز را ضروری اعلام کرد و ابراز داشت:‌ این امر نه تنها می‌تواند دغدغه شهروندان را در افت فشار در ایام پر‌مصرف و شدت برودت هوا برطرف کند بلکه با توجه به موقعیت منطقه که در وسط مسیر انتقال گاز سراسری قرار گرفته و با اتصال به خط 100 PSI که سبب تقویت بیش از پیش فشار گاز شهری شده دغدغه‌های موجود در نیازمندی سوخت را نیز برطرف می‌کند.

رئیس کمیته سوخت و حمل و نقل مرکز استان در پایان سخنان خود با تاکید بر تامین و ذخیره‌سازی سوخت در مناطق روستایی فاقد گاز گفت: تامین و ذخیره‌سازی به موقع سوخت برای واحدهای مرغداری، مراکز دامپروری، همچنین بخش‌های حساس و پر‌مصرف با در نظر گرفتن احتمال افت فشار باید مورد توجه و پیش‌بینی‌های اصولی مسئولان قرار گیرد.

انتهای پیام/62001/ح/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول