اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هنرمند منبت‌کار آذربایجان شرقی:

لوستر چوبی 13 شاخه با گل برگ‌های اسلیمی زینت یافت

خبرگزاری فارس: هنرمند منبت‌کار آذربایجان‌شرقی از ساخت لوستر چوبی 13 شاخه‌ای خبر داد که در نوع خود منحصر به فرد و بی‌نظیر است.

لوستر چوبی 13 شاخه با گل برگ‌های اسلیمی زینت یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، علی قنبری صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با تشریح این لوستر چوبی گفت: این لوستر از 13 شاخه تشکیل یافته است که مجسمه‌ای در هیئت پری دریایی تکیه زده بر روی صخره، مشعلی را به دست گرفته و شاخه‌های لوستر از این مشعل خارج می‌شوند.

وی برای ساخت این لوستر چوب گردو را انتخاب کرده و با فن منبت چوب را خم داده و بر روی شاخه‌های لوستر گل و برگ‌های اسلیمی را طرح زده است.

قنبری خم دادن چوب برای ساخت لوستر را یکی از سختی‌های این کار عنوان و اظهار کرد: ساخت این لوستر چوبی که در ابتدا از نظر منتقدان غیر ممکن به نظر می‌آمد، شش ماه به طول انجامیده و عمل آوری چوب آن نیز در مدت هشت ماه صورت گرفته است.

وی ارتفاع مجسمه را 80 سانتی‌متر عنوان کرد و افزود: پایه مشعل 60 سانتی‌متر بوده و در قسمت پایین مجسمه سنگ کبیر سبز برای رنگ آمیزی هنری طرح به آن افزوده شده است.

این هنرمند تبریزی ادامه داد: وسط مشعل خالی بوده و دور آن منبت کار شده و حالت گربه ماهی از چهار طرف حکاکی شده است.

قنبری ایده کلی مشعل را برگرفته از کار هنرمندی فرانسوی عنوان کرد که در فضای مجازی با آن آشنا شده و الهام‌بخش طرحش شده است.

وی خاطر‌نشان کرد: اغلب کار‌هایم تلفیقی از هنر فرانسوی و ایرانی است تا از طریق این پیوند هنری، بستر جذب مخاطب و هنردوستان غربی را فراهم کنم.

علی قنبری یکی از هنرمندان صنایع دستی استان است که در مراسم تجلیل از برترین‌های میراث فرهنگی آذربایجان شرقی با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور از وی تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/60002/ز/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول