اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل محیط زیست همدان:

مدیریت پسماندها باید از سنین پایه آموزش داده شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل محیط زیست همدان گفت: مدیریت پسماندها باید از سنین پایه آموزش داده شود و دستگاه‌های ذی‌ربط باید توجه ویژه‌ای برای حفظ محیط زیست استان و تکمیل سیستم‌های دفع پسماندهای پزشکی داشته باشند.

مدیریت پسماندها باید از سنین پایه آموزش داده شود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، قربانعلی محمدپور ظهر امروز در مراسم افتتاحیه دوره آموزشی پسماندهای پزشکی در استان همدان، اظهار کرد: این دوره آموزشی به منظور آشنایی کارشناسان دستگاه‌های دولتی، واحدهای صنعتی و بیمارستان‌ها با روش‌های نوین دفع پسماندهای پزشکی برگزار می‌شود.

وی افزود: این دوره آموزشی از هشتم آذر ماه به مدت سه روز با حضور 120 نفر از کارشناسان دستگاه‌های مختلف برگزار می‌شود که با مباحث پسماندهای پزشکی آشنا خواهند شد.

مدیرکل محیط زیست همدان با اشاره به وضعیت فعلی دفع پسماندهای پزشکی آمادگی اداره کل محیط زیست را برای نظارت بر وضعیت پسماندهای پزشکی استان و تعامل با دستگاه‌های ذی‌ربط اعلام کردند و پیشنهاداتی را برای اجرایی کردن ضوابط و آئین‌نامه‌های مرتبط ارائه داشت.

وی ضمن تأکید بر آموزش از سنین پایه خواستار توجه ویژه و جدی دستگاه‌های ذی‌ربط برای حفظ محیط زیست استان و تکمیل سیستم‌های دفع پسماندهای پزشکی شد.

محمدپور با بیان اینکه پسماندهای پزشکی به تمام پسماندهای عفونی و زیان‌آور ناشی از بیمارستان‌ها، مراکز بهداشتی ـ درمانی، آزمایشگاه‌های تشخیص طبی و سایر مراکز مشابه گفته می‌شود، تصریح کرد: تفکیک از مبدأ یکی از روش‌های بسیار مناسب برای دفع اصولی این نوع پسماندها محسوب می‌شود که از خیلی از بیماری‌ها و پراکنش میکروب‌های مختلف و خطرناک جلوگیری می‌کند.

در ادامه مدیر دفتر امور شهری استانداری همدان نیز با اشاره به افزایش جمعیت شهری بیان داشت:‌ مدیریت پسماند از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و در صورتی که جداسازی از مبدأ به ویژه توسط علوم پزشکی انجام شود خطرات پسماندهای عفونی و بیمارستانی به حداقل رسیده و شیوع بیماری‌ها نیز کاهش می‌یابد.

سلیمان حیدری دلگرم در پایان سخنانش با تأکید بر هماهنگی دستگاه‌های ذیربط در انجام وظایف خاطرنشان کرد:‌ هماهنگی‌های بین بخشی می‌تواند عامل موفقیت دستگاه‌ها در مدیریت پسماند باشد.

انتهای پیام/89006/صا/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول