اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بسیج امتداد عاشورا ـ 84

نظریان: لحظه‌ای نباید از پیروی ولایت غفلت کرد

خبرگزاری فارس: یک کارشناس مسائل سیاسی گفت: امروز نظام اسلامی در شرایط حساسی قرار دارد و لحظه‌ای نباید از پیروی ولایت غفلت کرد.

نظریان: لحظه‌ای نباید از پیروی ولایت غفلت کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، علی نظریان به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج در گردهمایی بصیرتی بانوان بسیجی شهرستان شاهرود، اظهار داشت: باید با چراغ راه قرار دادن انگیزه قیام امام حسین(ع) مقابل دشمن بایستیم و لحظه‏ای از پیروی ولایت غفلت نکنیم؛ ‌چرا که غفلت مساوی شکست برابر دشمن است.

وی با بیان اینکه تفکر بسیجی قدرت و بینش تشخیص حق از باطل است، افزود: پیامبر گرامی اسلام(ص) فرمودند که «تکیه‌گاه دین، فهم دقیق آن است و عابدی که دین‌شناس نباشد، همچون کسی می‌ماند که شب می‌سازد و روز ویران می‌کند».

این کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: در صدر اسلام، تفکر بسیجی افرادی چون ابوذر، عمار، میثم تمار، مالک اشتر و مقداد به وجود آمد و در انقلاب ما باکری‌ها، زین‌الدین‌ها، بروجردی‌ها، همت‌ها و خرازی و هزاران هزار شهید و رزمنده دیگر را تحویل جامعه داد.

نظریان با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب در مورد بسیج، اظهار داشت: مقام معظم رهبری در سخنی می‌فرمایند که «بسیج یعنی حضور ناشی از ایمان و اخلاص و انگیزه دینی و ایمان صادقانه در هر میدانی که انسان احساس می‌کند کارآیی و توانایی حضور در آن میدان را دارا است؛ این معنای بسیج است».

وی بیان داشت: بسیجی به معنای ایمان و اخلاص توأمان است؛ یعنی فردی آگاه و بصیر در احوال خود و جامعه که در راستای اسلام و راه خود صادق بوده و در همه صحنه‏ها برای دفاع از کشور و اسلام عزیز آماده و حاضر است.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به رشادت‏های اصحاب امام حسین(ع) گفت: یاران امام حسین(ع) انسان‌هایی با ایمان، مخلص، باانگیزه برای دفاع از دین و مطیع امام خود بودند که تا لحظه آخر عمر خود بر سر این عقاید ایستادند و به دیدار پروردگار شتافتند.

نظریان گفت: بسیجی همان تفکر یاران و اصحاب پیامبر و امام حسین(ع) را دارد و باید مانند آنان و در راه مستقیم قدم بردارد و یک لحظه از حرکت باز نایستد.

وی افزود: ما باید با چراغ راه قرار دادن انگیزه قیام امام حسین(ع) مقابل دشمن بایستیم و لحظه‌ای از پیروی ولایت غفلت نکنیم؛ چرا که اگر از ولایت غافل شویم، مطمئناً راه را از بی‏راهه تشخیص نخواهیم داد و گرفتار انحراف می‌شویم.

این کارشناس مسائل سیاسی، وظیفه بسیجی امروز را اطاعت از ولایت و تقویت معرفت و بصیرت عنوان کرد.

نظریان افزود: اگر ما خود را ادامه‏دهنده راه امام حسین(ع) می‌دانیم؛ باید از ایشان و اصحاب پاکشان الگوبرداری کنیم و بدانیم که دشمنان با توطئه و حیله‌های بسیار به نبرد ما می‌آیند.

وی اضافه کرد: در این شرایط، باید بسیار هوشیار باشیم و با حرکت در خط ولایت و تقویت بصیرت و معرفت خود مقابل هجمه دشمنان ایستادگی کنیم.

انتهای پیام/74004/ی/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول