اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت ورامین:

اصناف نگذارند ویروس گناه در کسب و کار آنها شیوع یابد

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت ورامین گفت: که گریبان همه را خواهد گرفت.

اصناف نگذارند ویروس گناه در کسب و کار آنها شیوع یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، لحظاتی پیش هیئت مجتمع تجاری گل نرگس (عج) طی عزاداری باشکوهی در مقابل درب اصلی این مجتمع فعالیت خود را آغاز کرد.

در این عزاداری که بیش از نیمی از کسبه و فروشندگان مجتمع مذکور و حجت‌الاسلام والمسلمین سید محسن محمودی امام جمعه موقت ورامین و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان تهران در ان حضور داشتند، سعید کرمانشاهی از مداحان به نام اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام ورامین به مدیحه سرایی پرداخت.

عزاداران با زدن به سر و سینه خود نسبت به سید و سالار شهیدان و یاران باوفایش ابراز ادب و احترام کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محسن محمودی در این مراسم با اشاره به نقش پر رنگ اصناف شهرستان ورامین در تمام حرکت‌های انقلابی به‌ویژه در سال 41،42 و در دوران مبارزه علیه طاغوت و نیز دفاع مقدس گفت: امروز هم همین‌طور است، امروز هم در تمام مناسبت‌های انقلابی اصناف پیشاپیش همه اقشار جامعه ایستاده است، البته ادامه آن مسیر نورانی انسجام بیشتری می‌طلبد.

امام جمعه موقت ورامین افزود: اصناف این روحیه انقلابی را حفظ کنند، اصناف همواره دوشادوش روحانیت، مرجعیت و ولایت بوده است، باز هم باید همین‌طور باشد، برخی از کاسب‌های قدیم کتاب‌های مسائل شرعی خرید و فروش را می‌خواندند و می‌دانستند و عمل می‌کردند، این پایبندی‌ها بود که سبب حرکت‌های اعتقادی و انقلابی می‌شد.

حجت‌الاسلام محمودی اظهار داشت: باید آگاهی‌های شرعی و اقتصادی کسبه ما بالاتر رود، همین اعتقادات است که کسب و کار را پاکیزه می‌کند.

این مسئول سپس با تاکید بر حفظ فرهنگ انقلابی و 15 خردادی ورامین ادامه داد: تابلوهای یک شهر ویترین مغازه‌های آن شهر است، فروشنده‌های مغازه‌ها بیان کننده فرهنگ آن شهر هستند، باید ویترین مغازه‌های شهر مذهبی ما نشان دهنده فرهنگ مردم شهرمان باشد.

امام جمعه موقت ورامین گفت: امر به معروف و نهی از منکر وظیفه آحاد جامعه است، امام حسین(ع) به دلیل احیاء امر به معروف و نهی از منکر شهید شدند، اگر ما امروز عزادار حضرت حسین بن علی (ع) هستیم باید پیرو راه آن حضرت باشیم.

وی ادامه داد: اصناف نگذارند ویروس گناه در کسب و کار آنها شیوع یابد که گریبان همه را خواهد گرفت، برگزاری چنین مراسم عزاداری فضای کسب و کار ما را معطر ساخته و نسبت به رواج گناه و بد اخلاقی‌های اجتماعی بیمه می‌سازد.

فرهنگ کرده، مدیر مجتمع تجاری گل نرگس (عج) در این مورد گفت: اصناف و بازاریان همیشه در خط مقدم حفظ شعائر مذهب بوده و هستند بنابراین امسال بر آن شدیم با راه‌اندازی مجلس سینه‌زنی و روضه خوانی امام حسین(ع) نسبت به مقام شامخ این بزرگواران ادای احترام کنیم.

وی افزود: صنوف این مجتمع با تعطیل کردن کسب و کار خود در ساعت کار نشان دادند ولایت‌مداری و عشق به ائمه اطهار علیهم‌السلام در کشور هر روز نسبت به گذشته شعله‌ورتر می‌شود.

کرده تصریح کرد: این نخستین سالی است که عزاداری در پاساژها و مجتمع‌های تجاری شهرستان برگزار می‌شود و با توجه به استقبال صنوف از این هیئت بر آن شدیم سال آینده با مشارکت پاساژهای اطراف مانند پاساژ بزرگ، مرکزی، الغدیر و اندیشه و نیز کسبه‌های خیابان اصلی عزاداری باشکوه‌تری برگزار کنیم.

وی در ادامه ضمن تشریح برنامه‌های فرهنگی این مجتمع تجاری گفت: مراسم زیارت عاشورا و تدریس مکاسب به صنوف و کسبه مجتمع صبح پنجشنبه هر هفته، برگزاری مسابقه‌های غدیر، عاشورا و موضوعات فرهنگی دیگر از جمله برنامه‌های فرهنگی می‌باشد، همچنین این مجتمع با همکاری واحد فرهنگی‌ـ اجتماعی بسیج اصناف ناحیه مقاومت بسیج ورامین اقدام به تکثیر و چاپ بنرهایی با مضامین «حجاب و عفاف» و نیز «عاشورا» و نصب در مقابل و داخل مجتمع کرده است.

مدیر مجتمع تجاری گل نرگس (عج) از راه‌اندازی واحدهای مشاوره «دینی و مذهبی» و نیز «حقوقی» توسط کارشناسان این امور خبر داد و گفت: واحد فرهنگی این مجتمع در حال رایزنی با کارشناسان مربوطه در این زمینه است تا بتوانیم به کسبه و نیز مردم عادی و خریداران مجتمع این مشاوره‌ها را به صورت رایگان ارائه دهیم.

انتهای پیام/و/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول