اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه گنبدکاووس:

سرشت یک مسلمان با فریضه امر به معروف عجین است

خبرگزاری فارس: امام جمعه گنبدکاووس گفت: سرشت یک مسلمان با فریضه امر به معروف و نهی از منکر عجین است.

سرشت یک مسلمان با فریضه امر به معروف عجین است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان حجت‎الاسلام محمدحسین سبحانی در همایش تذکر لسانی، نظارت همگانی در پیام عاشورا که در سالن فرهنگیان شهرستان گنبدکاووس برگزار شد اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر یک امر فطری و در ردیف با نماز بزرگترین واجب الهی است که در قرآن، احادیث نبوی و روایات ائمه اطهار(ع) آمده است.

با گسترش امر به معروف همه فرامین دین اجرایی می‌شود

رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گنبدکاووس این فریضه را واجب همگانی دانست و افزود: با گسترش این فریضه همه فرامین دینی اجرا می‌شود.

سبحانی یکی از خصوصیات این فریضه را نظارت عمومی دانست و گفت: با گسترش امر به معروف و نهی از منکر در جامعه نظارت‎ها در بخش‎هایی نظیر فرهنگ حجاب و بازار بیشتر خواهد شد.

وظیفه مسئولان در انجام امر به معروف امری مهم است

وی وظیفه مسئولان در انجام این فریضه الهی را امری مهم دانست و افزود: اگر مردم ببینند مسئولان به این واجب الهی عمل می‌کنند به صحنه می‌آیند.

امام جمعه گنبدکاووس با اشاره به خاطرات قبل از انقلاب و نقش آگاهی‎بخشی امام و یاران امام در آحاد جامعه به وسیله تکثیر سخنرانی‎ها و پیام‎ها یادآور شد: اگر اجرای فریضه امر به معروف ونهی از منکر مردمی باشد به نحو احسن انجام خواهد شد و نباید اجرای این فریضه در قالب امور اداری و دولتی محدود شود.

سبحانی با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: تذکر لسانی در حال حاضر بهترین شیوه امر به معروف و نهی از منکر است که این نوع امر به معروف و نهی از منکر باید در جامعه همگانی شود و دوطرفه باشد.

وی با اشاره به اینکه جریان حق و باطل مانند جریان آب و کف روی آب است تصریح کرد: اگر می‌خواهیم امر به معروف و نهی از منکر در جامعه گسترش پیدا کند باید هسته‌های امر به معروف و نهی از منکر تشکیل شود زیرا این شیوه کارایی بیشتری خواهد داشت.

انتهای پیام/2307/ع/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول