اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون آموزش مجلس:

معلمان از مزایای مشابه با اساتید دانشگاه برخوردار می‌شوند

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: با تصویب طرحی در کمیسیون آموزش مجلس، معلمان نیز از مزایای مشابه اساتید هیئت علمی برخوردار می‌شوند.

معلمان از مزایای مشابه با اساتید دانشگاه برخوردار می‌شوند

ابوالقاسم خسروی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تربت حیدریه از تصویب طرحی در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خبر داد که بر اساس آن ضمن رتبه‌بندی فرهنگیان و تقویت دانشگاه فرهنگیان، معیارهای جذب معلمان با معیارهای جذب اساتید دانشگاه یکسان شده و معلمان نیز از مزایای اعضای هیئت علمی برخوردار می‌شوند.

خسروی ادامه داد: در جلسه‌ای که اخیرا اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با وزیر آموزش و پرورش و معاونان وی در مشهد داشتند بحثی در مورد جایگاه معلمان در نظام آموزش و پرورش مطرح شد.

وی تصریح کرد: در این جلسه که برخی از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز حضور داشتند تفاوت نگاه به معلمان و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها در طول چند سال بعد از انقلاب مطرح شد.

خسروی افزود: در این جلسه مصوبات خوبی در زمینه رسیدگی به امور فرهنگیان انجام گرفت که اگر این مصوبات تحقق پیدا کند، شاهد تحولی بسیار خوب در دانشگاه فرهنگیان در زمینه جذب و رتبه‌بندی فرهنگیان خواهیم بود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه وزیر آموزش و پرورش و معاونان نیز موافق این طرح کمیسیون آموزش و تحقیقات بودند، بیان کرد: این طرح با نام نظام جذب معلمان بر اساس معیارهای هیئت علمی در دانشگاه‌ها و رتبه‌بندی فرهنگیان و همچنین تقویت دانشگاه فرهنگیان است.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس اظهار داشت: با تصویب این طرح جذب فرهنگیان بر اساس معیارهای سنجیده جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها می‌شود و معلمان نیز از مزایای اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها برخوردار می‌شوند.

خسروی تصریح کرد: این طرح در کمیسیون آموزش و تحقیقات درحال بررسی است و بعد از رسیدگی به تمام جوانب آن به صحن علنی مجلس خواهد آمد.

انتهای پیام/70002 /ح/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول