اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

300 کیلومتر محور ترانزیتی بدون پلیس راه

تلفات جاده‌ای کام مردم ریگان را تلخ کرده است

خبرگزاری فارس: نبود نظارت بر جاده‌های ریگان موجب افزایش تخلفات رانندگی در محورهای مواصلاتی این شهرستان که نقش ارتباطی بین کرمان و سیستان و بلوچستان را دارد، شده و تلفات جاده‌ای کام مردم ریگان را تلخ کرده است.

تلفات جاده‌ای کام مردم ریگان را تلخ کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از ریگان، جاده‌های شهرستان ریگان در شرق استان کرمان در واقع نقش ارتباطی بین استان کرمان و سیستان و بلوچستان را ایفا می‌کنند، اما این روزها این جاده‌ها شاهد بروز تصادفات پی‌درپی است و طبق آمار میزان بروز حوادث فوتی و جرحی در این محورها افزایش چشمگیر یافته است.

نبود نظارت بر محورهای مواصلاتی ریگان سبب شده است که این جاده‌ها به پیست سرعت برای خودروها تبدیل شود و نتیجه آن خساراتی است که بر اثر بروز حوادث رانندگی بر جای می‌ماند در کنار تصادفات در جاده ترانزیتی ریگان چابهار که بار ترافیکی حمل و نقل جنوب‌شرق کشور را تحمل می‌کند، این شهرستان که بیشتر بافت روستایی دارد، دارای کیلومترها راه روستایی و فرعی است که بیشترین حوادث در این راه‌ها صورت می‌گیرد.

تعداد بالای خودروها و سرعت زیاد خودروها معضل جاده‌ها است و در این میان هیچگونه نظارتی بر روند اجرای قوانین در این محورها به دلیل نبود پاسگاه پلیس راه صورت نمی‌گیرد.

نبود پاسگاه پلیس راه در این شهرستان سبب شده هر فردی به شیوه خود رانندگی کند با توجه به اینکه سال گذشته مصوبه‌ای مبنی بر راه‌اندازی پاسگاه پلیس راه در این شهرستان مصوب شد، اما به دلایل نامعلومی این پاسگاه توسط پلیس راه استان کرمان جابه‌جا شد و در نقطه‌ای دیگری از شهرستان همجوار مستقر شد که هیچ تاثیری بر سرعت زیاد وسایل نقلیه و تلفات جاده‌ای این شهرستان ندارد.

شهروندان ریگانی هر روز شاهد تلفات تصادفات هستند

با توجه به اینکه در جمع چهار شهرستان شرقی استان کرمان ریگان بیشترین آمار تصادفات را در استان کرمان دارد مردم ریگان خواستار رسیدگی فوری به این وضعیت هستند.

این در حالی است که جاده‌های آسفالت ریگان به خون بی‌گناه و معصوم مردم ریگان رنگارنگ شده است و هر روز بر تلفات انسانی افزوده می‌شود و این امر مردم ریگان را نگران کرده است، خون مردمی که حق آنها پلیس راه بوده و آن را در جای دیگری راه‌اندازی کردند و خون‌ها به ناحق در این مسیر ریخته می‌شود.

فرامرز سلطانی یکی از شهروندان ریگانی به خبرنگار فارس گفت: با توجه به اینکه چند سالی است شهرستان ریگان ارتقا یافته و بیش از 60 هزار نفر جمعیت دارد و ورودی استان سیستان و بلوچستان است، اما جاده ترانزیت چابهار از آن می‌گذرد و تردد وسایل نقلیه در آن زیاد است.

وی اظهار داشت: اما کم‌لطفی‌هایی در زمینه راه‌اندازی پاسگاه پلیس راه در این شهرستان صورت گرفته است و با جابه‌جایی پاسگاه پلیس راه این محور تبدیل به قتلگاه شده است.

این شهروند ریگانی تصریح کرد: مسئولانی که قلبشان برای مردم مستضعف می‌تپد آیا تپیدن این است که در این محور پر خطر با جابه‌جایی پاسگاه پلیس مردم تلف شوند.

مسئولان استانی کوتاهی کردند

یدالله مهدوی نایب رئیس شورای اسلامی شهرستان ریگان به خبرنگار فارس گفت: جاده ترانزیتی ریگان چابهار از مرکز شهرستان ریگان عبور می‌کند با توجه به اینکه این محور یکی از پرترددترین محورهای استان است، هفته گذشته هفت نفر در سه‌راهی میرآباد امام قلی‌جان خود را از دست دادند.

وی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس بیان کرد: مسولان استان کرمان در این زمینه کوتاهی کردند، قبلا پاسگاه پلیس راهی در سه‌راهی ناصریه وجود داشت که شبانه این کانکس را جابه‌جا و با جابه‌جایی آن بر تلفات جاده‌ای شهرستان ریگان افزوده شد.

امین‌الله گوهری دهیار روستای ناصریه نیز افزود: قبل از اینکه کانکس پلیس راه در ناصریه راه‌اندازی شود، تمام زیرساخت‌های راه‌اندازی شد و بیش از یک‌هزار و 200 کامیون شن بارریزی و با همکاری اداره راه و شهرسازی این مکان آسفالت شد و کانکس پلیس در این مکان استقرار یافت.

دهیار این روستا گفت: اما به دلایل نامعلومی شبانه این کانکس جابه‌جا و در جایی دیگر مستقر شد.

تلفات جاده‌ای کام مردم ریگان را تلخ کرده است

فرماندار ریگان نیز با تقدیر و تشکر از نیروی انتظامی گفت: با تلاش‌های شبانه‌روزی کارکنان انتظامی ما در بهترین شرایط امنیتی قرار داریم.

محمد برزنگ در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس اظهار داشت: اما تلفات جاده‌ای در این شهرستان کام مردم ریگان را تلخ کرده است ما در شب عید غدیر خم بر اثر دو تصادف هشت کشته داشتیم و از شب عید غدیر تاکنون 10 نفر بر اثر تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست داده‌اند.

وی افزود: با توجه به اینکه این محور یکی از محورهای پرتردد و پرترافیک استان کرمان است و از ریگان تا ایرانشهر به فاصله 300 کیلومتری پاسگاه پلیس راهی وجود ندارد هر روز شاهد تلفات جاده‌ای در این محور هستیم.

فرماندار ریگان خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته قرار بود پاسگاه پلیس راه در ریگان راه‌اندازی شود اما تاکنون این امر در شهرستان ریگان تحقق نیافته است.

به گزارش فارس، شهرستان ریگان بیش از 160 کیلومتر راه فرعی آسفالته دارد و تا ایرانشهر بیش از 300 کیلومتر بدون پاسگاه پلیس راه است.

----------------------------

گزارش از موسی ملائیان

----------------------------

انتهای پیام/ 80014/آ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول