اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آب منطقه‏ای سمنان:

90 درصد آب سمنان در بخش کشاورزی مصرف می‏شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب منطقه‏ای سمنان گفت: حدود 85 تا 90 درصد آب استان سمنان در بخش کشاورزی مصرف می‏شود.

90 درصد آب سمنان در بخش کشاورزی مصرف می‏شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، اتابک جعفری پیش از ظهر امروز در جلسه مشترک مسئولان سازمان جهاد کشاورزی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‏ای استان، مدیر شعب بانک کشاورزی و ... با  اعضای نظام صنفی کارهای کشاورزی استان سمنان در سالن اجتماعات سازمان جهاد کشاورزی این استان برگزار شد، اظهار داشت: باید با تعامل مطلوب همه مسئولان و بهره‏برداران، بهترین مدیریت را در بخش مصرف آب در حوزه کشاورزی داشته باشیم.

وی گفت: آمادگی داریم تا در صورت وجود تشکل صنفی آبران در شهرستان‏ها، مدیریت  منابع آب موجود از جمله سدها را به بخش خصوصی واگذار کنیم.

محمدرضا حاتمی، مدیر امور شعب بانک کشاورزی استان سمنان نیز در این جلسه گفت:  بیش از 95 درصد تسهیلات بانک در بخش کشاورزی توزیع می‏شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان نیز در این نشست اظهار داشت: اهتمام ویژه به بیمه محصولات کشاورزی و افزایش سطوح بیمه و نیز تعامل مطلوب با بانک کشاورزی برای جذب تسهیلات طرح توسعه کشاورزی در این استان به ویژه در برهه کنونی بسیار لازم است.

سیدمجید موسوی ادامه داد: استفاده از بذور گواهی شده برای تولید محصول سالم، بررسی  اراضی دارای مشکل سند و مالکیت در شهرستان میامی و نظارت و کنترل اراضی واگذار شده باید در دستور کار قرار گیرد.

وی بر لزوم فعال کردن مجتمع‏های تولیدی با اولویت اختصاص تسهیلات برای متقاضیان به ویژه فارغ‏التحصیلان بخش کشاورزی، پیگیری دقیق موضوع اشتغال در بخش کشاورزی، راستی‏آزمایی طرح شناسنامه بهره‏برداران و ... تاکید کرد.

در ادامه، به سئوالات مطرح شده درباره تسهیلات طرح توسعه کشاورزی، نحوه تسویه حساب بدهکاران کمتر از 5 میلیون ریال، تامین ضمانت و وثیقه برای دریافت تسهیلات، وام دام داشتی و ... توضیح داده شد.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول