اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهادکشاورزی نیشابور:

13 هزار تن پنبه از مزارع نیشابور برداشت می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر جهادکشاورزی نیشابور گفت: پیش‌بینی می‌شود بیش از 13 هزار و 500 تن محصول پنبه از مزارع نیشابور برداشت شود.

13 هزار تن پنبه از مزارع نیشابور برداشت می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از نیشابور به‌ نقل از روابط عمومی مدیریت سازمان جهادکشاورزی نیشابور، سیدرضا نبوی‌ نامقی اظهار کرد: 5 هزار و 200 هکتار از مزارع نیشابور در حال حاضر زیرکشت پنبه است.

وی گفت: حدود 4 هزار هکتار از این مزارع به کشت پنبه نوع اصلاح شده ورامین و حدود یک‌هزار و 200 هکتار به کشت پنبه بومی اختصاص دارد.

معاون سازمان جهادکشاورزی خراسان‌رضوی با بیان اینکه تعداد کارخانه‌های فعال پنبه پاک‌کنی در نیشابور چهار واحد است، ادامه داد: تحویل محصول برداشتی سبب رونق بخش صنعت در شهرستان نیشابور شده و در کارخانجات تصفیه پنبه، روغن‌کشی، تصفیه روغن، خوراک دام و دامداری‌های صنعتی و سنتی تاثیر زیادی داشته است.

همچنین علی جباران، رئیس اداره تولیدات گیاهی جهادکشاورزی نیشابور پس از برخی از مزارع پنبه نیشابور، عنوان کرد: در حال حاضر میانگین تولید پنبه در نیشابور حدود 3 هزار کیلوگرم در هکتار است که در مواردی، به‌کارگیری توصیه‌های علمی و فنی کارشناسان جهادکشاورزی توسط کشاورزان، سبب افزایش تولید محصول شده و حتی موفق به تولید دو و نیم برابری میانگین شهرستان نیز می‌شوند.

جباران بیان داشت: در راستای حمایت از کشاورزان و تولیدکنندگان پنبه، ضمن نظارت کامل کارشناسان بر مراحل کاشت، داشت و برداشت این محصول و همچنین تامین و توزیع نهاده‌ها، توصیه‌های فنی و راهنمایی‌های لازم نیز همواره از طرف کارشناسان جهاد کشاورزی به کشاورزان ارائه شده است.

وی اضافه کرد: تمامی وش حاصل از پنبه، به کارخانجات پنبه حمل و زیر نظر کارشناسان پنبه شهرستان نیشابور مطابق با دستورالعمل‌های استاندارد پنبه کشور، رقم‌بندی و برای هر عدل پنبه گواهینامه لازم صادر می‌شود.

انتهای پیام/ح30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول