اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هشتم آبان روز بسیج دانش‌آموزی برگزار شد

یادواره 71 شهید دانش‌آموز مشگین‌شهر

خبرگزاری فارس: به مناسبت هشتم آبان سالروز شهادت محمد حسین فهمیده و روز بسیج دانش‌آموزی یادواره 71 شهید دانش‌آموز مشگین‌شهر برگزار شد.

یادواره 71 شهید دانش‌آموز مشگین‌شهر

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مراسم که عصر امروز و با حضور خانواده‌های شهدا، ایثارگران و دانش‌آموزان فرهنگیان در جوار مزار شهدا برگزار شد، یاد و خاطره شهیدان گلگون کفن دفاع مقدس به ویژه شهدای دانش‌آموز گرامی داشته شد.

در مراسمی که در شهرستان کوثر نیز برگزار شد، نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه کوثر در سخنانی از شهید فهمیده به عنوان شهید راه آرمان و اندیشه پاک اسلامی و دینی یاد کرد و گفت: شهید فهمیده الگوی شایسته‌ای برای نسل جوان جامعه ما است که تبعیت از سیره و سلوک آن می‌تواند دشمنان و مستکبران روزگار را به خاک مذلت انداخته و عزت روزافزون ایران را زمینه‌ساز شود.

حجت‌الاسلام علی محمدی با تجلیل از مقام شامخ 36 هزار شهید دانش‌آموز افزود: شهید فهمیده با روحیه ایثارگری و اتکا به ایمان و خودباوری توانست ارزشی ماندگار از خود به یادگار بگذارد و در مقابل اسباب ذلت و خفت دشمنان را فراهم آورد.

وی شجاعت، از خودگذشتگی و فهم و بصیرت بسیار بالای دینی را از ویژگی‌های این شهید نوجوان برشمرد و تصریح کرد: انقلاب اسلامی حاصل خون شهیدان گرانقدر است و باید نوجوانان و جوانان رهروان راه شهدا در این مسیر نورانی و با عظمت باشند.

محمدی حفظ روحیه ایثار و مقاومت و شهادت‌طلبی را در مقطع کنونی نیز از سوی دانش‌آموزان ضروری برشمرد و خاطر نشان کرد: امروز بیش از هر زمان دیگر به تقویت روحیه ایمان و بصیرت دینی از سوی جوانان و نوجوانان نیاز داریم.

در این مراسم بسیجیان دانش‌آموز با لباس‌های فرم و سربندهای مزین به نام ائمه اطهار برنامه فرهنگی و رزمی را به نمایش گذاشتند.

یادواره 56 شهید دانش‌آموز خلخال

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، امروز همزمان با هشتم آبان ماه روز بسیج دانش‌آموزی یادواره 56 شهید والامقام دانش‌آموزی خلخال برگزار شد.

امام جمعه شهرستان خلخال در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهید فهمیده الگوی دانش‌آموزان ایرانی اضافه کرد: امروز نسل نوجوان و جوان ما به تدین، دینداری و بصیرت در مقابله با فتنه‌های دشمنان نیاز دارند تا بتوانند از دستاوردهای شهدا و ایثارگران این کشور صیانت کنند.

حجت‌الاسلام امیر رشتبری بیان کرد: آنهایی که قصد دارند به این انقلاب ضربه وارد کنند باید بدانند که پشتوانه این نظام پشتوانه ارزشمدار و با اصالت است که هرگز در مقابل ستیز دشمنان کوتاه نمی‌آیند.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول