اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سخنگوی مجمع نمایندگان استان اردبیل:

رتبه 22 اردبیل در توسعه‌یافتگی غیر‌قابل قبول است

خبرگزاری فارس: سخنگوی مجمع نمایندگان استان اردبیل گفت: رتبه 22 استان در توسعه‌‌یافتگی بخش‌های مختلف قابل قبول نیست.

رتبه 22 اردبیل در توسعه‌یافتگی غیر‌قابل قبول است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، کمال‌الدین پیر‌موذن ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان اردبیل که با حضور رئیس مجلس برگزار شد، اظهار داشت: دولت باید به جای فروش نفت به قابلیت‌های غیر‌نفتی تکیه کند تا با تکیه بر ذخیره ارزی مناسب بتواند مشکلات و موانع بخش‌های مختلف را برطرف کند.

وی ظرفیت‌های استان اردبیل را از لحاظ علمی، فنی و منابع طبیعی و غیر‌طبیعی بی‌نظیر توصیف کرد و یادآور شد: ما باید در مدیریت‌های خود به توسعه صنعت و تولید صادرات محور توجه کنیم.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: ما در کشورمان به رغم استعدادهای متنوع ضعیف‌ترین توسعه‌یافتگی صنعتی و اقتصادی را شاهد هستیم که این ضعف مشهود در استان نگران‌کننده به نظر می‌رسد.

پیر‌موذن استان اردبیل را دارای پیشینه بسیار مثبت و امید‌وارکننده توصیف کرد و گفت: ‌این استان اگرچه معادن پرلیت کشور را دارا است اما در بهره‌برداری آن موفق عمل نکرده است.

وی به سفر اعضای کمیسیون صنایع مجلس به استان اشاره کرد و ادامه داد: ‌اغلب واحدهای صنعتی ما برای تزریق شدن تسهیلات سرمایه در گردش دست و پنجه نرم می‌کنند و بهتر است بکوشیم تا با تامین منابع مورد نیاز موانع تولید در این استان را برطرف کنیم.

دبیر و سخنگوی مجمع نمایندگان استان با برشمردن مزیت‌های توسعه این استان گفت:‌ ما در افق توسعه 20 ساله نظام باید جزو 10 استان برتر کشور در توسعه صنعت،‌ کشاورزی و گردشگری باشیم که در این باب ضرورت دارد از توانمندی‌های بخش خصوصی بیشتر استفاده کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان سخنان خود حل مشکل حاد آب شرب اردبیل و تسریع در تکمیل کریدور شمال – جنوب را در توسعه حقیقی این استان بسیار با اهمیت توصیف کرد.

انتهای پیام/ل20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول