اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله علوی گرگانی:

بی‌اعتقادی به معاد عامل تروریسم است

خبرگزاری فارس: یکی از اساتید حوزه علمیه قم با اشاره به وقایع تروریستی در کشورهای اسلامی گفت: کسانی که چنین فجایعی را به بار می‌آورند هیچ اعتقادی به معاد و خداوند ندارند.

بی‌اعتقادی به معاد عامل تروریسم است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی ظهر امروز در دیدار با سپاهیان کوثر با اشاره به بیان علامت‌های افراد مختلف در سوره «یونس» اظهار کرد: بر اساس آنچه علمای فلسفه می‌گویند گاهی از وجود علت به ماهیت معلول می‌توان پی برد و عکس این مسئله نیز صادق است.

وی افزود: این جهان نیز عالم علت و معلول بوده و خالقی دانا و توانا دارد که همه امور عالم را با قدرت بی‌نهایت خود تدبیر می‌کند.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: دو گروه از مردم در عالم وجود دارند، گروهی که علیرغم مشاهده تمام نشانه‌های آفرینش وجود خدا را انکار کرده و ایمان نمی‌آورند و گروهی دیگر که با نگاه به پدیده‌های خلقت به وجود خالق یکتا پی می‌برند.

وی گروه نخست را نابینایان حقیقی دانست و بیان داشت: این افراد با اینکه چشم جسمانیشان به حقایق آگاه است اما دل‌هایشان کور بوده و حقیقت را نمی‌بینند.

آیت‌الله علوی گرگانی اضافه کرد: اهل بیت(ع) شاگردان خود را بر اساس مکتب قرآن تربیت می‌کردند و همین شاگردان نیز در مواقع حساس به خوبی از عهده دفاع از تشیع بر می‌آمدند.

استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر لزوم وجود امام برای درک حقایق جهان هستی تصریح کرد: برای گرامیداشت مقام و عظمت اهل بیت(ع) باید مراسم‌های مربوط به ولایت و شهادت آن‌ها را با شکوه برگزار کرد.

وی ادامه داد: والدین نیز باید امروزه با الگو گرفتن از مکتب اهل بیت(ع) به تربیت فرزندان همت گمارده و از بسترهای فراهم شده به برکت نظام اسلامی استفاده کنند.

آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به اقدامات تروریستی در لبنان، سوریه و سایر کشورهای اسلامی گفت: کسانی که چنین فجایعی را به بار می‌آورند هیچ اعتقادی به معاد و خداوند ندارند زیرا برای اهداف شوم خود به کشتار زنان و کودکان دست می‌زنند.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه چنین اعمالی موجب سرازیر شدن عاملان آن به دوزخ خواهد شد عنوان داشت: این جهان مزرعه آخرت است و تروریست‌ها در واقع آتش جهنم را برای فردای قیامت خود در همین جهان تهیه می‌کنند.

انتهای پیام/و20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول