اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بیمارستان ابن سینای مشهد:

مقایسه کودکان با یکدیگر سبب از بین رفتن اعتماد به نفس آنان می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس بیمارستان ابن سینای مشهد گفت: خیلی از وقت‌ها والدین با انتظار بی نقص و ایده‌آل بودن فرزند خود و مقایسه کردن او با دیگران سبب کاهش اعتماد به نفس در کودک و آسیب رساندن به او می‌شوند.

مقایسه کودکان با یکدیگر سبب از بین رفتن اعتماد به نفس آنان می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، فاطمه محرری ظهر امروز در همایش زنان پیشگامان خود مراقبتی در ارتقای سلامت خانواده و جامعه اظهار کرد: آرامش داشتن و دوری از افسردگی نیاز فطری بشر است و زنان نیمی از جمعیت جامعه را تشکیل می‌دهند بنابراین حق دارند تا در محیطی دور از اضطراب زندگی کنند.

رئیس بیمارستان ابن سینای مشهد افزود: سلامت روان شاخص‌هایی مانند ارتباط جسم با اختلالات روانی و ارتباطات اجتماعی دارد.

محرری با اشاره به تفاوت‌های بین زن و مرد گفت: آقایان از نیم‌کره سمت چپ خود استفاده می‌کنند و مسائل را کلی می‌بینند در صورتی که بانوان از هر دو نیم‌کره مغز خود استفاده می‌کنند و در نتیجه به جزئیات نیز توجه می‌کنند و اگر بانوان تنها کل‌نگر بودند پختگی اجتماعی و عاطفی در آنها وجود نداشت.

وی تاکید کرد: اگر در بانوان مشکلی به وجود آید روی سلامت همسر و فرزندان آنها تاثیر می‌گذارد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ارتباط با توانایی ارزیابی درست از خود اظهار کرد: توانایی ارزیابی درست از خود به این معناست که نقاط قوت و ضعف خود را بشناسیم و در جهت تقویت نقاط قوت خود گام برداریم.

محرری با اشاره به سلامت روانی کودکان گفت: مادران باید برای کودک خود تا 12 سالگی محیط امن و با علاقه درست کنند تا کودک فرصت رشد داشته باشد و مهارت‌های زندگی را یاد بگیرد.

وی افزود: در واقع کنجکاوی کودک زمینه رشد مهارت‌های فکری و زبانی را در او ایجاد می‌کند در نتیجه والدین باید محیط سازنده برای یادگیری فرزند خود ایجاد کنند.

رئیس بیمارستان ابن سینا یادآور شد: خیلی از وقت‌ها والدین با انتظار بی‌نقص بودن فرزند خود و مقایسه کردن او با دیگران سبب کاهش اعتماد به نفس در کودک و آسیب رساندن به او می‌شوند.

محرری در ارتباط با سلامت روانی نوجوانان اظهار کرد: سن 12 تا 18 سالگی دوره نوجوانی است که در حوزه روانشناسی و زیستی و اجتماعی کودک بلوغ پیدا می‌کند و در این سن گروه همتا برای نوجوان اهمیت دارد.

وی خاطرنشان کرد: نوجوانی دوران حساس و بحرانی است و والدین باید نوجوان خود را با نقاط قوت و ضعفی که دارد بپذیرند و به او نزدیک شوند و از او حمایت کنند.

انتهای پیام/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول