اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی کرمان:

مصرف بی‌رویه کودها هزینه درمانی را به جامعه تحمیل کرده است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمان گفت: مصرف بی‌رویه کودهای شیمیایی هزینه درمانی را به جامعه تحمیل کرده که باید سموم و کودهای شیمیایی با نسخه گیاه‌پزشکی توزیع شود.

مصرف بی‌رویه کودها هزینه درمانی را به جامعه تحمیل کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از عنبرآباد، محمد صفوی ظهر امروز در نشست ستاد ساماندهی بخش کشاورزی در این شهرستان اظهار داشت: اگر به بخش کشاورزی در سطح بین‌المللی نگاه کنیم مردم در این بخش به عنوان یک نیاز وابسته هستند.

وی با بیان اینکه غذای سالم در تولیدات کشاورزی بوده که این بیانگر جایگاه آن است، افزود: کمبود آب در بخش کشاورزی برای تولیدات می‌تواند یک تهدید باشد و باید برنامه‌ریزی مناسب در راستای مدیریت آب وجود داشته باشد.

صفوی تصریح کرد: استفاده بی‌رویه از کود شیمیایی منابع خاک را از بین می‌برد و این موضوع باید مد نظر باشد تا از مشکلات تولید جلوگیری شود.

وی خاطرنشان کرد: عدم حضور علم در بخش کشاورزی یکی دیگر از تهدیدهای تولید محصول‌های کشاورزی است و اگر کارشناسان به صورت علمی حضور پیدا کنند، می‌توانیم کشاورزی را مدیریت کنیم.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمان گفت: مصرف بی‌رویه کودهای شیمیایی هزینه درمانی را به جامعه تحمیل کرده است که باید سموم و کودهای شیمیایی با نسخه گیاه‌پزشکی توزیع شود.

صفوی اذعان داشت: سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در راستای اصل 44 قانون اساسی و توسعه بخش کشاورزی راه‌اندازی شده تا جایگاه بخش خصوصی روشن شود.

وی افزود: تمام مجوزها و نظارت‌ها در بخش کشاورزی بر عهده سازمان نظام مهندسی است تا علم در مزارع حضور یابد.

صفوی اظهار داشت: کشاورزان بیشترین زحمت را در جامعه می‌کشند، اما کمترین درآمد را از تولیدهای کشاورزی و زحماتی که می‌کشند به دست می‌آورند.

وی تصریح کرد: نظارت و صدور تمام پروانه‌ها و مجوزهای بهره‌برداری در زیرمجموعه بخش کشاورزی بر عهده این سازمان است و جهاد کشاورزی نظارت عالیه دارد.

صفوی گفت: بخش کشاورزی در شهرستان عنبرآباد باید با حضور کارشناسان در راستای علمی کردن آن مدیریت شود.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول