اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نویسنده رمان‌های ایرانی:

نگاه بازاری به ادبیات کودک و نوجوان ضربه می‌زند

خبرگزاری فارس: نویسنده رمان‌های ایرانی، ادبیات کودک و نوجوان را حساس و زمینه ساز شخصیت کودکان بیان کرد و خواستار توجه بیشتر نویسندگان، ناشران، فیلمسازان و انیمیشن‌سازها در این زمینه شد.

نگاه بازاری به ادبیات کودک و نوجوان ضربه می‌زند

مژگان مظفری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: سال‌ها طی می‌شود تا یک اثر فاخر در زمینه کودک و نوجوان خلق شود و همین اثر سال‌ها در ذهن کودکان می‌ماند و سبب الگوبرداری و اسطوره سازی در ذهن آنان می‌شود.

وی افزود: شاید به جرات می‌توان گفت پس از پخش مجموعه قصه‌های مجید از تلویزیون، دیگر در این زمینه کار فاخری صورت نگرفت و این در حالی است که کودکان امروز با کودکان دیروز تفاوت‌های بسیاری دارند.

این نویسنده ادامه داد: باید متناسب با شخصیت آنان اثر تولید شود، چرا که شاید اگر امروز همان قصه‌های مجید از تلویزیون پخش شود جذابیت سال‌های قبل را نداشته باشد و استقبال آنچنانی از آن نشود.

وی تصریح کرد: ادبیات نمایشی کودک می‌تواند برای کودکان اسطوره سازی کند و اگر این موضوع با فرهنگ عامه جامعه هماهنگ باشد، می‌تواند در بسط و گسترش فرهنگ عمومی و ارتقای این موضوع به صورت بلندمدت تاثیر خوبی داشته باشد.

مظفری برگزاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان را زمینه ساز بروز خلاقیت‌های عرصه کودک و نوجوان دانست و ابراز امیدواری کرد شاخص‌های این جشنواره روز به روز رو به رشد باشد تا نسل‌های آینده ایران دچار بی‌هویتی نگردند.

نویسنده رمان دهل با بیان اینکه خلق اثر برای کودک و نوجوان باید با دقت و ظرافت بیشتری صورت پذیرد، اضافه کرد: اگر موضوعی به اشتباه در ذهن کودکان نقش ببندد نتایج بد و غیرقابل جبرانی دارد که باید آن را کنترل کرد و یکی از راه‌های کنترل آن نیز نگاه

غیر‌اقتصادی و بازاری به حوزه کودک و نوجوان است.

وی افزود: بخشی از این نگاه از طریق دست‌اندرکاران تولید این آثار ایجاد شده، اما دولت باید به سبب اهمیت نقش تربیتی ادبیات کودک و نوجوان در بین کودکان بیش از این سرمایه‌گذاری کند.

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول