اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توزیع یا عدم توزیع؛ مسئله این است

اختلافات کام «شیر تلخ» را تلخ‌تر کرد

خبرگزاری فارس: این روزها در جریان برگزاری بیست و نهمین جشنواره فیلم کوتاه تهران، بسته‌ لوح فشرده آثار برگزیده جشنواره بیست و هشتم این جشنواره توزیع شده است.

اختلافات کام «شیر تلخ» را تلخ‌تر کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، در بسته لوح فشرده آثار برگزیده جشنواره بیست و هشتم، همه آثار برگزیده فیلم کوتاه جشنواره بیست و هشتم وجود دارد جز فیلم کوتاه شیر تلخ. «شیر تلخ» برنده بهترین فیلم بخش ملی و بین‌المللی، بهترین فیلمنامه بخش ملی و بهترین فیلم از نگاه داوران دانشجویی جشنواره بیست و هشتم فیلم کوتاه تهران است.

کارگردان شیر تلخ:

دبیر جشنواره فیلم کوتاه تهران خبر از توزیع آثار برگزیده داده بود!

ناصر ضمیر کارگردان شیر تلخ، این امر را اتفاقی نمی‌داند و عنوان می‌کند شنیده‌ام از من و تهیه کننده اثر اجازه‌ نداشته‌اند در حالی که می‌دانم تهیه‌کننده آن یعنی حوزه هنری خراسان‌رضوی برای توزیع اثر مشکلی نداشته و با خود من هم صحبتی نشده است.

وی ادامه می‌دهد: دو ماه بعد برگزاری جشنواره بیست و هشتم فیلم کوتاه تهران به طور اتفاقی مدیر اجرایی جشنواره را دیدم و ایشان گفتند می‌خواهیم آثار برگزیده را در یک بسته‌ لوح فشرده جمع‌آوری کنیم که این کار را منوط به اجازه تهیه‌کننده دانستم.

داور جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه ایتالیا ادامه داد: بعد از این دیدار هیچ صحبت دیگری انجام نشد و اکنون متوجه شدم این فیلم در این بسته وجود ندارد.

دارنده مدال "یونیکا " از چهلمین جشنواره فیلم ملل اتریش افزود: در اختتامیه جشنواره بیست و هشتم، دبیر جشنواره و مدیر سینمای جوان خبر از توزیع آثار منتخب جشنواره بیست و هشتم در جشنواره امسال داد که گویا بهترین فیلم جشنواره جائی در میان این آثار نداشته است.

ضمیری حمایت از هنرمندان را سبب ایجاد انگیزه در آنان دانست و افزود: شیر تلخ مسیر خود را طی کرده است و تا‌کنون افتخارات بیشماری را برای کشورمان در این عرصه بدست آورده است و خوشبختانه مورد رضایت بینندگانش بوده است، این عمل جشنواره که فیلم برگزیده خود جشنواره را، از نگاه حضار پنهان می‌کند را نمی توانم متوجه شوم.

دبیر اجرایی جشنواره فیلم کوتاه تهران:

علاقه‌مند بودیم آثار فیلم کوتاه بیشتری را داشته باشیم

دبیر اجرایی بیست و نهمین جشنواره فیلم کوتاه تهران در ارتباط با این موضوع گفت: در حال حاضر درگیر برگزاری اختتامیه جشنواره بیست و نهم هستیم و خیلی دقیق نمی توانم در این مورد صحبت کنم ولی به خاطر دارم با کارگردان اثر برای توزیع شیر تلخ گفت‌وگویی انجام شد که ایشان منوط به اجازه تهیه کننده دانستند.

مژگان زرگر اختلاف با حوزه هنری را رد کرد و ادامه داد: این جریان مربوط به شش ماه پیش می‌شود و ما خیلی خوشحال می‌شدیم آثار برگزیده‌ بیشتری را می‌توانستیم در این بسته قرار داده و در اختیار شرکت کنندگان قرار دهیم.

رئیس حوزه هنری خراسان رضوی:

هیچ گفتگویی بین ما و دبیرخانه جشنواره فیلم کوتاه تهران انجام نشده است

در این زمینه رئیس حوزه هنری خراسان رضوی عنوان کرد که هیچ صحبتی از طرف مسئولان جشنواره در مورد این موضوع مطرح نشده است و گفت: هیچ گونه گفت‌وگویی بین ما و دبیرخانه جشنواره فیلم کوتاه تهران انجام نشده است.

سیدجواد رفائی حمایت و ایجاد انگیزه در هنرمندان را جزو رسالت جشنواره‌ها عنوان کرد و ادامه داد: باید سعی کنیم از هنرمندان حمایت کنیم و کاری کنیم که منجر به تلاش بیشتر هنرمندان شود و در حد امکانات در توزیع آثارشان کوشا باشیم که جشنواره‌ها در این میان تاثیر فراوان دارند.

جوایز فیلم کوتاه شیر تلخ:

مدال "یونیکا " از چهلمین جشنواره فیلم ملل- اتریش، نشان طلا(خرس طلایی) از چهلمین جشنواره فیلم ملل- اتریش، "بهترین فیلم کوتاه"(تندیس جشنواره و دیپلم افتخار) از دهمین جشنواره آسیایی فیلم «چشم سوم» - هند،   "بهترین فیلم داستانی"بخش بین‌الملل (تندیس جشنواره و دیپلم افتخار)از بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه "تهران" – ایران،  "تقدیر ویژه هیئت داوران" در هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه - "Sedicicorto"- ایتالیا،  "جایزه اول" از ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم(pentedattilo ایتالیا، جایزه ویژه ( تندیس جشنواره و لوح تقدیر) در بخش فیلم داستانی از سومین جشنواره آثار و تولیدات مراکز استانی حوزه هنری کشور کرمانشاه، "بهترین فیلم جشنواره" از ششمین جشنواره سراسری فیلم کوتاه "پروین اعتصامی"-تهران،  نامزد "بهترین فیلم کوتاه داستانی" توسط داوران انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران در بیست و هشتمین جشنواره فیلم کوتاه تهران، تندیس شایستگی و دیپلم افتخار بهترین کارگردانی فیلم کوتاه داستانی در پانزدهمین جشن بزرگ سینمای ایران، کاندید 4 رشته در پانزدهمین جشن سینمای ایران ( بهترین کارگردانی فیلم داستانی بهترین فیلمنامه - بهترین تصویربرداری - بهترین تدوین، "بهترین فیلم داستانی"بخش ملی (تندیس جشنواره و دیپلم افتخار)از بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران،  "بهترین فیلمنامه" (تندیس جشنواره و دیپلم افتخار) از بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، "بهترین فیلم" از نگاه داوران دانشجویی در بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، تندیس جشنواره و دیپلم افتخار بهترین فیلم کوتاه بخش ملی جشنواره بین‌المللی فیلم کیش، "بهترین فیلم جشنواره" از نخستین جشنواره سراسری فیلم کوتاه "سوره" تهران، بهترین فیلم کوتاه بخش حمایتی نخستین جشن حمایت از فیلم کوتاه مستقل تهران، بهترین فیلم داستانی (تندیس جشنواره و لوح افتخار) از ششمین جشنواره سراسری فیلم رویش، مشهد،  راضیه احمدی، بهترین بازیگر زن (لوح تقدیر) از ششمین جشنواره سراسری فیلم رویش، مشهد.

انتهای پیام/ی10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول